Goedkope tape echo's

bloc

Stamgast
Dag sytnthforumers,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een tape echo zoon eentje met een tape zegmaar dus geen pedaltjes.
Een re 201 zou ik heel mooi vinden maar vind ik gewoon te duur. Zijn er nog goede alternatiefen voor een lagere prijs en zijn deze goed of zou je ze afraden?
Ik wil hem vooral gebruiken om mijn prophet 08 net iets vieziger te maken.

Ik zie trouwens ook vaak dynacord tape echo's langs komen. Zijn deze goed? en waar moet ik op letten?

Geen echte tape echo maar wel een berebizarmega goeie emulatie is de Strymon El Capistan...goedkoper dan een RE201 maar waarschijnlijk weer net iets duurder dan de goedkopere tape echo's...maar geen gezeik met tapes etc.

el_capistan_angle2_396.jpg

EDIT: oops niet gelezen dat je geen pedaaltjes wil stond net buiten de browser

Laatst gewijzigd:
Ja dat is een cool ding met tape age en wow & flutter knop!

Voor echte tape-> Misschien is de watkins copicat iets? Geen idee wat die nu doet qua prijs maar een paar jaar geleden vond je die altijd makkelijk voor rond de 100 euro...en een zeer mooi warm geluid maar misschien iets te extreem als je "net iets vieziger" wil...over the top tape saturatie! Maar de combi met een prophet 08 ziet er op papier om te smullen uit :D

5219_3%20(Small).jpg

SMACKOS!!! OM 3 UUR BIJ DE POORT VOOR HET VOORSTELLEN VAN DIE PEDAL!!!

oke ff serieus beide heb ik al gezien maar ik ken er niet echt het karakter van beide. Op dit moment staan er niet echt goedkoopjes op marktplaats ofzo..
hebben jullie ervaring met 1 van die daar ben ik vooral benieuwd naar en hoe die zich houd tegen over duurdere/overpriced? modellen.

De foto hierboven is geen mini maar een Super.
Heb een Dynacord Mini (beweegbare leeskop) en een EC504 (4 vaste leeskoppen), 2 zeker leuke tapedelays!

file_zps0e3ef7bf.jpg

dynacord_eko_1.JPG

Het zijn natuurlijk oude machines en mogen wel al eens gerecapped worden.
Of, je kan er natuurlijk eentje maken met een oude taperecorder ;)

Cheers,
Exo. :mega:

een Multivox of Evans is ook vet, een soort van space echo kloon maar dan met een iets andere klank, zelfs iets beter naar mijn mening.

Dag sytnthforumers,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een tape echo zoon eentje met een tape zegmaar dus geen pedaltjes.
Een re 201 zou ik heel mooi vinden maar vind ik gewoon te duur. Zijn er nog goede alternatiefen voor een lagere prijs en zijn deze goed of zou je ze afraden?
Ik wil hem vooral gebruiken om mijn prophet 08 net iets vieziger te maken.

Ik zie trouwens ook vaak dynacord tape echo's langs komen. Zijn deze goed? en waar moet ik op letten?

dynacord zijn best ok kunne ruis en = charme
denk ook redelijk goedkoop nogsteeds150+ eu welkmodel ?
minicord dynacord kochtje voor 100 + euro 5jaarterug tydvliegt

er zijn idd zatgoede equvalenten / anders klinkt as tape echo
bv ik ben weg van de hazardai memoryman ...veelopties / functies = 180 eu
:doei:

ik heb een echochord mini sound is goed..en een stukkie plastic over de wiskop en je kan nog loopen ook : )
de orginele maar tape loop is vrij kort dus korte echo. de motor snelheid en dus pitch kan je niet instellen. lengte instellen door verschuiven vd kop. kan je mee scratchen : )
maar voor dat geld prima ding

ik heb sinds een paar dagen een setje Super76's ook. Best leuk omdat de kop hard aan een schuif zit. Waar de 201 wat sloom reageert op tempo veranderingen kan je deze keihard heen en weer rossen. Wel jammer dat ze geen harde WET out hebben zoals de 201. Misschien is dit wel te modden?

Gisteren een testje mee gedraaid:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152096162846732

een Multivox of Evans is ook vet, een soort van space echo kloon maar dan met een iets andere klank, zelfs iets beter naar mijn mening.

mag wel zeggen dat die ook ri de 500 al gaan qa erootjuhzzzzz;-[

- wem copycat is heel geliefd ; jehebt ze ook met tubes ;-]]
:halleluja
vondt vaak maar simple 3 heads [speeds ] tape echo loopers .. 2x gehad allemaal erg ..versleten ;-[

Deze nog vergeten:

VORG ECHO ORBITs...vrij obscuur zal ook wel weer wat kosten vandaag de dag
zelfde als de PEARL Echo Orbits....gave bakken!

vorg_01.jpg

En je hebt natuurlijk ook de Korg Stage Echo's die waren altijd goedkoper dan de Rolands...

Net de RE-20 binnen gekregn, digitaal wellisbaar, maar best ok.
De El Capistan heb ik ook in m'n Timeline zitten, is wat warmer/hifi minder gruizig

Op dit moment enkele boden gedaan op 2e hands sites.
Mijn vriendin stelde ook al wel voor om een pedaltje te halen inplaats van maar het lijkt me gewoon net iets minder karakter hebben (misschien praat ik me dit wel aan ofzo) Ik weet dus ook eigenlijk niet of het nou echt goede emulaties zijn ofzo.

Ik wil het in ieder geval vooral voor studio gebruik gebruiken dus het hoeft niet compact te zijn ofzo.

Mischien handig om te vermelden wat voor soort muziek ik maak... ik ben vooral geinspireerd door artiesten als flying lotus, machinedrum en daphni dat soort muziek dus.

Back