Verzendkosten uit USA

Ook qua garantie is het hier wel goed geregeld. In Amerika vaak een jaar met strenge voorwaarden (zoals de verpakking moeten bewaren), in Europa is dat op zijn minst twee jaar, met grote winkels die vaak drie jaar bieden. En retourneren is hier ook heel gemakkelijk. Al die dingen vind je wel terug in de prijs lijkt me.

Die garantie lijkt maar een klein voordeel, totdat een instrument ineens kapot gaat. Paar keer meegemaakt met tweedehands artikelen. Dan heb je met elektronica gewoon pech gehad en ben je je geld kwijt... Voor zowel tweedehands als Amerikaanse invoer geldt bij mij nu dat het prijsverschil wel aardig groot moet zijn voordat ik de sprong waag.

Ik bestelde regelmatig platen uit de states maar daar ben ik mee opgehouden door de verhoogde portokosten ergens vorig jaar. :(

de truc is dat de waarde(lees: wat je kan bewijzen dat je (zogezegd) betaalt hebt) laag moet zijn, dan berekenen ze invoer op een laag bedrag. De verkoper moet dus een laag bedrag opgeven. Dat bewijs je dan weer met een lage paypal betaling.
Uiteraard verzeker je dan ook niet tegen een veel hoger bedrag dan je betaalbewijsje, douane is niet achterlijk...

nou, het is dit keer oook een experiment voor mij. Ik heb gevraagd of ze er een hippie verpakking van willen maken. Adres : papa Earlabs, molenstraat.... etc. Geen getypt adres maar dikke viltstift. Eens kijken wat de douane daar mee doet..... En als t fout gaat dan moet ik het zelf maar gaan halen. Dat heb ik eerder dit jaar ook gedaan. 2 weken vakantie daar en de koffer vol mee terug. :)

de truc is dat de waarde(lees: wat je kan bewijzen dat je (zogezegd) betaalt hebt) laag moet zijn, dan berekenen ze invoer op een laag bedrag. De verkoper moet dus een laag bedrag opgeven. Dat bewijs je dan weer met een lage paypal betaling.
Uiteraard verzeker je dan ook niet tegen een veel hoger bedrag dan je betaalbewijsje, douane is niet achterlijk...

ze zijn niet achterlijk hoor... als ze dat doen en ze worden gesnapt hebben ze een economische delict gepleegd zou jij dat doen ... ik niet..

Ook qua garantie is het hier wel goed geregeld. In Amerika vaak een jaar met strenge voorwaarden (zoals de verpakking moeten bewaren), in Europa is dat op zijn minst twee jaar, met grote winkels die vaak drie jaar bieden. En retourneren is hier ook heel gemakkelijk. Al die dingen vind je wel terug in de prijs lijkt me.

Die garantie lijkt maar een klein voordeel, totdat een instrument ineens kapot gaat. Paar keer meegemaakt met tweedehands artikelen. Dan heb je met elektronica gewoon pech gehad en ben je je geld kwijt... Voor zowel tweedehands als Amerikaanse invoer geldt bij mij nu dat het prijsverschil wel aardig groot moet zijn voordat ik de sprong waag.

Da's zeker waar. Bij grote zaken staan ze hier na een jaar niet hard meer te springen.

Maar ik heb de indruk dat kleine modular-zaken best willen meewerken. Ik heb pas Control gecontacteerd toen ik een probleem met mijn ALM Pamela's Workout pas vier maanden na aankoop duidelijk kon documenteren (ik was ook een hele tijd niet thuis geweest tussendoor). Twee van de acht outputs reageerden niet helemaal zoals gewenst. Na een mailtje kreeg ik te horen dat ik m'n module kon opsturen. Ze hebben hem even getest en me een andere ter vervanging gestuurd. Maar ik weet wel zeker dat dergelijke zaken niet waar zouden zijn bij een guitarcenter of sweetwater.

In Europa wordt de consument zeker beter beschermd. In de US lijkt het soms of elke verkoper enkel tevreden klanten wil (zelf indien die klant niet tevreden is met zijn aankoop en terugstuurt).

Maar het is inderdaad handig om een tijdje in de VS te wonen en wat zaken hier aan te schaffen. Ik heb in ieder geval de Amerikaanse economie al flink gesteund.

ik heb laatst 4 printjes laten overkomen uit de vs van bartonmusicalcircuits en dat heeft mij 2.5 euro gekost. werden verzonden als brief en waren binnen de week bij mij.
was een stuk goedkoper dan 2 printjes van fonik die uit duitsland kwamen (4 euro)

een module echter krijg je niet in een briefomslag die passeert andere wegen.

Mijn platen liet ik altijd oversturen als gift, nooit problemen mee gehad.

Ooit wel eens een Access Virus KB vanuit USA hierheen laten sturen.. rond 2003/2004 volgens mij.
Er zat toen een euro of 75 aan verzending op (wat redelijk logisch is) en er kwamen inderdaad invoerrechten etc bij, totaal 250 hier in NL bij moeten betalen. Laatste keer geweest dus. ;)

En maar klagen over die Europese Unie. Vroeger ging dat dus tussen alle landen zo. Ja, er wordt flink verdiend door de pakketbedrijven op de door de douane uitbestede inklaring. Dat je invoerheffing en BTW moet betalen is niet onredelijk natuurlijk. Het gaat inderdaad vaak goed maar laatst was ik toch weer helemaal de Sjaak met een module van $480 dollar (incl. verzendkosten). Effe 93,01 euro aftikken aan de deur. Daar ging het 35% koersverschil!

En maar klagen over die Europese Unie.

nou het feit dat Brussel wordt gedomineerd door lobbyisten uit het bedrijfsleven die er allerlei wetjes proberen door te drukken die slechts in het voordeel zijn van multinationals enz zal ik hier niet over klagen hoor ;)

wat ik wel apart vind is dat ik regelmatig spullen uit China laat opsturen waar ik nog nooit btw, inklaringskosten etc over heb moeten betalen..

Dat was vroeger ook niet anders hoor, alleen zijn er nu wat minder lobbyisten voor nodig. Voor sommige spullen uit China zou je eigenlijk smartengeld moeten ontvangen ipv douanekosten betalen.

Laatst twee telefoons besteld op een Chinese website. Ik had rekening gehouden met eventuele btw en inklaringskosten, maar hoopte er natuurlijk niet op.
Helaas wel de pineut en moest wat pegels bij betalen. Al met al was ik toch nog steeds goedkoper uit dan hier, maar toch een beetje jammer:)

en nog een grapje van de douane...

als iets bijvoorbeeld $100 kost incl. verzendkosten, dan maken ze daar gewoon 100 euro van, en daar wordt dan nog eens invoerheffing en btw over berekend...

ik koop niets meer uit de usofa...

:koffie:

ter info
Dit niet alleen met goederen uit USA maar voor alle landen buiten de Europese Unie.
Dus ook voor Noorwegen en Zwitserland.

ja, dat kan allemaal wel wezen, maar de laatste keer dat ik iets uit coiboiland bestelde stond de dollar op bijna de helft van de euro.....

om er dan voor hetzelfde bedrag euros van te maken....
ik was er helemaal klaar mee....

:peukie:

Back