just a loop - 59 - Ft. JacVanBee - under construction

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Weereens een trackje met vocalen gemaakt...

Toevallig hoefde ik niets aan 't trackje te veranderen toen ik deze acapella vond!
Ik moest alleen de pitch en snelheid van het muziekje aanpassen.

Wel ben ik benieuwd of 't een beetje klinkt en of dingen beter zouden kunnen!

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-59

Alvast dank voor het luisteren! :-)

hele leuke track, maar die vocal is me veel te prominent aanwezig. Het zou leuk zijn zou je de muziek ook zijn ding laten doen.. Maar al bij al : well done ! ;)

Hoe bedoel je te veel vocals of te hard volume? Zelf vind ik het eigenlijk zo mooi dat deze acapella zomaar helemaal in't trackje paste, dat ik daar liever niet meer in wil knippen!

Heb trouwens alweer een update geüploadet in, er zaten wat slordigheidsfoutjes in..

En opeens kan ik mijn bericht niet meer editen! :-S

Ik wilde nog dank typen voor het compliment! Dat is er igg één...

Zal er naar kijken.. Ik kan natuurlijk wat instrumentale stukjes invoegen, maar dan wordt de track weer zo lang.. Aan het eind wordt er wel veel tekst herhaald, dus misschien dat ik daar wat weg kan halen..

Ik vinnum zo wel gaaf eigenlijk..

Als je die vocal net even een tikje meer naar links zet, dat krijgt de track meer punch. Nu hangt ze er naar mijn smaak net iets teveel achter. Dus iets voor de tel in plaats van iets erachter. Verder geinig hoe je hem hebt verwerkt. Ik denk namelijk dat de vocaliste een kwart maat later wil zingen dan je haar erin hebt gezet. En dat gaat in deze track helemaal goed. Dus in die zin is de timing helemaal goed.

Volgende stap, zorg dat je drum track meer gaat spreken. Meer definitie, meer knallen, meer afwisselingen, een paar snares en wat hoog-mod percussie erbij.

Sfeertje vind ik uitstekend en vocal overheerst wat mij betreft in elk geval niet. Doet zo verder!

@vcovca: Thanks!

@Dr van Lansberg: Leuk dat je de sfeer waardeert! De acapella verschuift ook soms qua maatindeling, dus heb ik de beste plaats proberen te vinden. Ik heb 'm nu een fractie naar links opgeschoven, dat kan idd ook net! Misschien kan ik de drums verder uitbouwen, maar ik wil ook niet dat het te vol wordt..

Ik heb nog twee nootjes veranderd die iets te veel uit de pas liepen met de zanglijn. Maar nu kap ik er voor vandaag mee! Ik heb griep en hoofdpijn en het muziekje gaat me inmiddels wat irriteren..

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-59

@Dr van Lansberg: dan komt het weer op dezelfde plek als eerst! Ik denk dat ik toch maar moet knippen. Alleen het stukje 'shake it up, etc' loopt volgens mij nu uit de pas...

Hmm, beter? Ja, wel iets.. Maar Jacquelines hoge noten gaan nog steeds door merg en been! Ik droomde daarnet trouwens dat een vrouw tegen mij zei dat ik te lang in mijn bed lag en toen werd ik wakker! :-) Ik ga toch maar in de acapella knippen. Want sommige stukjes zijn nu goed getimed en andere niet... Verschuiven had ik al zonder grid gedaan..

Heb nu mevrouw de zangeres zonder knippen weer iets naar rechts verschoven. Volgens mij op dezelfde plek als eerst! Het lijkt nu allemaal wel te passen...

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-59

Wat ik wel grappig vind is dat wanneer ik een acapella gebruik,
ik ook weer even helemaal geobsedeerd ben door de zanger(es)..
Heb inmiddels elke uithoek van internet proberen te onderzoeken over 'Jacqueline'..
Jammer dat het slechts een virtueel gebeuren is... :-S

ottosdaughter10.jpg

Hier is trouwens de originele track: http://www.ottos-daughter.com/home/blog/thank-you

Die had ik nog niet gehoord, voordat ik de acapella invoegde! :-)

Ik heb toevallig ook een trackje gemaakt met 1 van haar acapella's. Ik kan ff geen soundcloud embedden (ipad) maar zie onderschrift. Het is de meest recente track die ik heb gemaakt. Die van jou ga ik vanavond even luisteren. Of heb je een gewoon linkje voor me... Ben wel benieuwd.

Back