DM - The Zone (2014 re-edit)

Devon-Miles

Ouwe rot
Een minimale enigszins Detroitse underground doormix plaat.
Het geraamte lag er al maar heb hem wat meer af gemaakt, meer boembarie hoef ik er ook niet doorheen..voor mij is dit soort techno gewoon dit soort techno :doei:

Attachments

• DM - The Zone (2014 edit).mp3
    6,7 MB · Bekeken: 78
thanks man! super hoogstaand vind ik het zelf niet maar het voldoet voor mezelf wel aan een soort standaard van doormix plaat, het bevat genoeg elementen van groove en spiraal om het tot techno te bestempelen zeg ik dan maar ahaha :D

Over het algemeen klinkt het vrij leuk , vind alleen de synth een stuk te hard staan s waarschijnlijk een compressor die op komt ..en de bassdrum komt er niet goed uit. de percussie die ik vermoed is een jx-8p klinkt erg leuk.

Oeh, mooie basis (alweer) zou imo ook de synth iets zachter zetten tegenover de rest/ mag wat mij betreft ook wel een tegenmelodie in (in een hogere toonhoogte) op een gegeven moment (maakt het meer play full)
Bass klinkt een beetje doffig tegenover de hats maar ooooooooh wat hou ik van dit soort producties :luv:

*dit soort dingen graag in een set zou willen hebben :dj:

Je zou eens met Orlando Voorn moeten babbelen denk ik :eureka:

de synth ben ik het mee eens, die zou wat zachter kunnen maar dan komt de verb erop niet zo mooi uit, ik zal eens kijken of ik heb (max) een paar db zachter kan zetten.
de bas klinkt inderdaad vrij groezelig, het is en blijft gewoon een lastige om te mixen.
de kick is een pure analoge donder en is zelfs flink gecut al, ik ben het ermee eens dat het geheel van synth, bas en kick iets meer samenhang kan hebben maar ik vind de kick vrij strak en lekker.

verder wil ik er eigenlijk niet teveel mee gaan doen met nog meer melodieen en frequentiegebieden aansnijden die elkaar gaan overlappen, de plaat is minimaal en hoort minimaal.
mensen vergeten vaak dat dit soort techno vrij gelaagd is al, en je het niet nog meer moet gaan volproppen met allerlei toestanden. het kan wel alleen je basis moet wel overeind blijven en je moet net iets vinden wat past, niet gedwongen zo van ik ga daar maar eens wat neerzetten, je verneukt je track op die manier zo.althans ik heb dat als ik van die tracks hoor waar ineens knetterveel inzit.

wel is het zo dat er wellicht na de break als naast de hats de soort flange hats inkomen evt een clap kan gebruiken of wat snares, het zou de track wel heel anders maken maar het is het proberen waard.
met een tegen (en melodie) zou je me niet snel zien aankomen, daar vind ik deze plaat niet echt voor geschikt i.m.h.o

overigens gaat de track door de spl kulttube en de venife-f de buizen drive is hoog de compressie vrij mild (soft knee max 1.5 ratio)

dank voor de kritiek, ik ga er nog eens naar kijken!

:okdan: ..... zal Orlando ook even attenderen, hij was volgens mij ook bezig met een nieuw label(tje) als ik het goed heb.... it's time to musical glue the Mokum boys together :okdan:

Ik heb al contact met hem en ik stuur hem een bunch van mijn beste tracks.
Hij heeft me verteld hoe hij werkt en wat de deal zal zijn.
Vluchtig kon hij me mededelen dat er een track was die goed klonk.

Dus ik heb wel hoop :)

Had hem ook al een berichtje gestuurd (stiekem) Hoop dat er wat moois uit zal/kan komen Am. :okdan:
Ben benieuwd aangezien hij (gelukkig) behoorlijk kritisch is.

IIG heel veel succes

Ik heb deze ook niet gestuurd hoor, maar wel iets waarvan ik weet waar hij niet zomaar onderuit kan.
Of hij moet het niet vinden passen bij zijn label.

Maar een zip bestand met een compilatie
Ga ik later nog doen, eerst even echt 1 van mijn toppers.

Mooie geluiden, lekker diepe sound.
Persoonlijk kan ik er niet goed tegen als een track minuten lang doorgaat met hetzelfde wat langzaam veranderd maar dat is weer mijn smaak die zich ermee bemoeid...

ik was hem nog een keer aan het beluisteren op 4.12 klinkt het ff een bar of twee rommelig , ik denk door de compressor.

Ik zal nog eens naar de mix luisteren, maar zoveel conpressie zit er uberhaupt niet op hoor, meeste is vrij puur afgezien van eq en panning. De kick en hats zijn gewoon puur 909. Synthchord is de jx8p, die kan idd wat zachter, mee eens. Ik lees verhalen over kicks die voor of achterlopen, ik weet niet hoe of wat jullie luisteren maar dat hoor ik toch duidelijk niet, en met mijn oren is niks mix.
Een dubbel setje speakers en koptelefoon is handig om even te doen nog.
Een "authentieke" looptechno track weggooien is natuurlijk zonde want het is gewoon even een goede mix vinden zodat alles wel mooi past en je een dik smeuige track hebt.

Ook uitleg over compressie, even duidelijk aangeven. Er zit een vleugje op de master maar verder heel subtiel. Ik teken geen compressie in want alles wat ik opneem gaat al door analoge compressie..
Die kick "fletst" een beetje af en toe maar dat is imho juist lekker en techno, als hij te hard of zacht in de mix zit dat zijn dingen waar ik wat aan heb.

Het is en blijft een underground looptechnoplaat. Dis 4.12 zal ik nog ff checken nog.

Ik vind hem wel ok qua stabs en de wmeeuhoohh reverse achtige stab is natuurlijk super techno. :okdan:de stab rifjes erachter zijn ook lekker, maar de percussie toot toot tuttutoot toot toot de hele tijd kan véél dieper, meer syncopathie en mag je af en toe ook wel even afbreken en weer opbouwen, niet méér erin, maar gewoon je pattern nog iets tweaken.

de groezelige mix is prima.

Dikke track !
Zal de track zo laten, niets meer aan doen.

Laatst gewijzigd:
Thanks Raphie, ik snap wat je bedoelt en je hebt gelijk dat dat iets is (die percussieloop) om wat mee te spelen, het is inderdaad iets waar je ook leuk, diep en experimenteel uit de hoek kunt komen om de track net wat meer diepte en variatie te geven. Ik sta altijd. open voor verbeteringen, het is ook meer dat ik het zoek in feedback waar mensen weten waar ze het over hebben (ik heb geen wijsheid in pacht overigens en we zijn allemaal muzikanten die nooit uitgeleerd zijn) maar sommige feedback geeft mij een idee dat mensen soms of totaal niet horen wat er werkelijk gebeurt of geen verstand hebben van compressie of zichzelf duidelijk kunnen maken zodat ik de essentie van de feedback mis.

Back