verschillende MIDI kanalen aansturen met software sequencer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ikke

Ouwe rot
Hoe moet ik verschillende midi channels aansturen naar multi timbrale synths, like a yamaha sw1000xg synth, an mc 303, en een mc 505 vanin logic, pro tools en cubase sx? Altijd als ik een midi kanaal kies op mn hardware (part 1 bv op mn 505 of kanaal 3 op mn sw1000xg) triggered mn sequencer dat kanaal, zelfs als ik het op een ander MIDI kanaaal zet. Snappie? Maar ik wil alle MIDI kanalen gebruiken zodat ik 16 kanalen kan triggeren op mn sw1000xg! In een virtuele setup lukt het me met hubis, maar naar externe synths gaat het niet. Heb het geprobeerd vanin cubase sx, logic 5.1 en Pro tools LE 5.3, zonder succes.. Any help?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Ik weet alleen in Cubase VST hoe dit moet.
Je kunt in cubase per midi-track instellen naar welke midi-out en via welk kanaal het verstuurd moet worden.
Ergens links op je scherm.... (sorry, dit is gemmetje op z'n duidelijkst....)

jaja, dat is allemaal in orde! Alleen, er gebeurd niets.. Kanaal 1 is hetzelfde als kanaal 7 of 16. Elk kanaal ik kies in softsequencer triggered de part die ik op dat moment selecteer op mn hardware synths! En ik denk niet dat het probleem ligt aan mn hardware, want het is bij elk toestel hetzelfde probleem. Ik gebruik een Emagic MT4 MIDI/USB interface, misschien ligt daar het probleem? Alhoewel ik bijna zeker ben dat ie verschillende MIDI kanalen gelijktijdig kan versturen!

is dit een waardevol synth forum of een theekrans? Dit is basis stuff!

no offense hoor ikke, maar eigenlijk zet je jezelf best voor schut met zo'n opmerking......

ik kom trouwens niet van m'n thee af om m'n basis-kennis te delen. :duivels:

m.v.g.

het enige wat ik hier zie is koffiegeklets over welke hardware te gebruiken voor welke produkties, oftewel koop/verkoop van gear.. Maar niemand van jullie 'pros' heeft technische hulp te bieden?! Anyway, hier zijn blijkbaar toch geen echte synth-freaks! To bad.. Ik probeer gewoon wat mensen op te jutten zodat ze me het tegendeel willen bewijzen:engel:

Origineel geplaatst door gemmetje
......

ik kom trouwens niet van m'n thee af om m'n basis-kennis te delen. :duivels:

m.v.g. [/B]

Basis-kennis? Waarom antwoord je dan niet in eerste instantie op de vraag?

Probeer eens support te krijgen bij de fabrikanten van je dure software-pakketten.
Met de donatie die jij aan de software-fabriekjes gedaan hebt (cubase sx, logic 5.1 en Pro tools LE 5.3), zullen ze voor jou toch wel het vuur uit de sloffen lopen !! En daar zitten de "pros".

veul suk6

(koffie-geklets bij een theekransje, zal 'n fijn zooitje worden...)

Ja helaas, zitten hier veel te veel Wijsneuzen, die aleen maar commentaar kunnen geven op NIET relevante zaken.

Inderdaad, Omni op 'off' zetten is het eerste wat je moet doen.
Daarna is het zeker een goede zaak om even de Handleiding van desgewenst apperaatje erbij te pakken (Ja ik heb hier zelf ook een vreselijke hekel aan, maar het MOET!) en te kijken hoe je welk midikanaal kan toewijzen.

zet dan op ieder apperaat dat je NIET! wil triggeren het desgewenste kanaal uit/off en welke je wel wil gebruiken op aan/on.

Kijk ook in je seq.programma of je midi interface wel is geactiveerd.
wanty het kan ook zijn dat je midisignaal niet eens je computer uitkomt, omdat íe niet aan staat.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, zoniet .... doe mij dan ook maar een bakkie, zwart met 4 suiker maar niet roeren want ik houd niet van zoet.

Groetz

Marco

Gezellige thread,

Maar is het nu gelukt dan?

Het antwoord zit dus niet in de software maar in de HARDWARE!

Op je apparaten omni off zetten... (met potlood, dat gaat er later makkelijker af!)

Druid

de manual van de MC's vertellen me dat alles 'vanzelf' gaat.. Part R reageerd op MIDI kanaal 10 enz. Ik moet niets instellen.. Als je een MC303 hebt, doe me dan een plezier en neem ff de manual erbij. Ga naar pag 84 (nederlandstalige handleiding) en lees.. (Laatste paragraaf boven het prentje!) Dit is hetzelfde voor de 505, uiteraard. En mn sw1000xg heeft niet veel instellingen waar ik zoiets kan veranderen..

Legitiem

Legitiem

Elke vraag, ongeacht hoe voor de hand liggend of obscuur dit ook is, moet op dit forum gesteld kunnen worden. Is het te simpel voor je.. of juist te ingewikkeld, laat een thread als deze dan alsjeblieft links liggen.

Op naar een beter synthforum!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back