Een waarschuwing voor allen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

elite1337

Stamgast
Ik weet dat de meeste leden hier stiekem dromen van een carriere als de nieuwe Jarre of David Guetta, ookal wordt dat nog vaak ontkend :D:D:D Nu heb ik 2 leuke en zeer educatieve artikelen gevonden op internet die ik graag wil delen met jullie hier op het forum, laat het een mooie waarschuwing zijn voor mensen die "beroemd" willen worden (jullie allemaal dus!!).

En boos worden, of boos reageren is bevestigen!

If you ask the average person on the street, they all know that musicians are broke, dysfunctional, smug, self-centered, arrogant, unhygenic, elisist, socially inept losers with no future. As much as I believe in the wisdom of crowds, I wondered: what does SCIENCE have to say about this topic? Clearly guys in bands are losers, but what can we learn by digging deeper? Exactly what is the sad life-trajectory of the archetypal band loser??

Artikel: http://www.metalsucks.net/2011/03/03/being-in-a-band-is-for-losers-scientific-proof/

Not to make wild generalizations, but who’s drawn to the idea of being in a band? Junkies, drunks, losers, rejects, and you. There are two kinds of people in bands: true artists, who are driven by a compulsion to express their innermost soul through music, and the dilettantes that want to dress like them. If you’re not the former, you’re just some douche in hip clothing. Girls from chaotic, dysfunctional homes become strippers. Guys join bands.

Artikel: http://streetcarnage.com/blog/open-mic-if-youre-in-a-band-quit/

Ik zal nooit beroemd worden, maar reizen als artiest en meer dan enkele keren per jaar op een podium op uur rijden van huis zoe ik ook niet zitten.
Dus dat lukt nooit, heel eenvoudig. En we zijn allemaal losers. Als we niet winnen. We hebben allemaal 50% kans volgens "wear sunscream" - het liedje.

Trouwens, alle grote artiesten zijn homofiel. (dixit Katastroof)

Niks zo fijn als gay 80's toch? ;)

Manmanman, niemand gaat hier beroemd worden. Dit is een hobbyisten forum, laten we het ook gezellig houden misschien.

Ik ben al beroemd. Wat is je punt?

Girls from chaotic, dysfunctional homes become strippers. Guys join bands.
wat lang voor op een t-shirt , maar wel erg leuk

De aflevering van soulwax waar ze hen volgden toont waarom, naar mijn gevoel, waar succesvolle artiesten zo anders zijn. Vaak kiezen ze voor all the way te gaan en wie niet 100% meedoet in de groep medewerkers, valt af.
Alles wijkt. Vele jaren lang. Vrienden hebben plots een gezin enz en de artiest staat na 2 jaar touren later niet verder qua huisje boompje beestje. Leven in een tourbus, hotel, slapen op vliegtuigen, wat een hel van een leven, lijkt me dat.
Ik vind het heel knap als je dat kan volhouden, onbegrijpelijk voor me.
Hebben we t nog niet over gehoorverlies, financiele tegenvallers en elke idioot die zijn kritiek moet spuien over de artiest online. Je zou voor minder aan de pep gaan.

Als je de top wil halen zul je inderdaad alles opzij moeten zetten. Laat mij maar lekker klooien op zolder en af en toe eens wat gear inprikken in een buurthuis ofzo. Wat me wel leuk lijkt is het reizen en al die verschillende zalen en enthousiast publiek, maar ik denk dat ik het geen half jaar vol zou houden (als ik er al het talent voor zou hebben wat op zijn minst twijfelachtig is). Stop toch liever gewoon 's avonds mijn kindjes in bed.

Ja, jullie hebben een punt. Oogst waarschijnlijk gezeik.
Slot er op?

Ja, jullie hebben een punt. Oogst waarschijnlijk gezeik.
Slot er op?

waarop
op het topic
zou zeggen "welcome to the real world "8)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back