Adat uitdaging

Syntax

Sound is more than a combination of noises
Momenteel bezig om te kijken of ik mijn yamaha i88x via adat kan koppelen met mijn e-mu 1820m. Kabeltje er tussen gepiept maar helaas geen result. Configuratie als volgt adat uit yamaha naar adat in e-mu. Iemand idee hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Idd.. je moet bij de Emu in het I/O menu sowieso de adat poortjes ff aan zetten..
Heb ook 's geprobeerd mijn i88x (via Mlan) als D/A converter te gebruiken maar was mij niet gelukt.. Kon slechts 4 kanalen routen.. en niet de ingangen rechtstreeks naar ADAT patchen.. maar misschien heb ik iets over het hooft gezien. :)
In de patchmix van EMU is dat trouwens echt super gemakkelijk... die tover je zo om in een A/D of D/A converter :okdan:

Dat van die 4 kanalen met de Yammie i88x klinkt alsof die op smux staat. Dat zou wel verklaren waarom je maar 4 kanalen kan routen ipv 8.

Nee.. dat was het niet.. draaide gewoon op 44khz.. de berperking lag meer aan Mlan zelf. slechts 2 stereo kanalen (monitoring) en 2 bus kanalen. Maar hoop nog steeds dat ik iets over het hoofd gezien heb natuurlijk want het is zeker een lekkere converter :)

Die emu is schakelbaar tussen s/pdif en adat. Hij staat wel op adat?

Ja die staat idd op adat en op de i88x het schakelaartje op normal adat. Vervolgens wat geluid op een input gezet en zien of er op de e-mu wat gebeurt. in mijn geval nog niet veel :(

Zijn niet alle input van de i88x intern gelinkt naar adat output kanalen?

Ik heb het overigens met en zonder mlan geprobeerd, ook op de e-mu wordclock intern/extern geselecteerd, maar lijkt allemaal niets uit te halen.

Ben je bekend Mlan in het algemeen?

[URL="http://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/48954-yamaha-i88x-mlan-faq.html" schreef:
Q. Does the i88x operate in standalone mode (without a computer)?

Yes and no. As an audio interface, the i88x doesn't allow standalone use of the AD/DA converters - you'll need a computer or another piece of mLAN gear for that.

On the other hand, you CAN use the i88x as a standalone 2-channel mic preamp. This can be done by simply tapping the signal at the insert points. This feature isn't documented in the i88x manual or Yamaha's product literature. Given the low price, the i88x could make a worthwhile investment even if you're only interested in the mic preamps.

Ga ervan uit dat je dit al weet.. maar toch. Je kan de i88x niet standalone gebruiken.. tenminste hij moet gepatched worden via MLAN.. je kunt niet zomaar de adat kabel erin stoppen en em in een standalone mode als AD of DA converter gebruiken.

Had in mijn experimentje een 01x gebruikt, daar zat em bij mijn experiment ook de beperking. Je kunt daarin maar 4 kanalen routen herinner ik me nu weer.

Mlan configuratie ed is bekend, aangezien mijn pc deels gecrashed was en ik te lui om nog het eea te herstellen heb ik op goed geluk geprobeerd. Zal dus aan de bak moeten om de mlan configuratie in ieder geval te kunnen wijzigen/aanpassen om te kijken of hier mogelijk iets niet goed zit.

Het adat testje was eigenlijk bedoeld om de i88x standalone te kunnen laten werken zonder mlan omdat dit in 64x win7 niet wordt ondersteund. Ik heb 2x i88x en ook nog o1x, de laatste is dan te modden naar enkel control surface, dan heb ik er nog wat aan. Echter als de adat constructie niet gaat werken, dan heeft dit alles geen zin en zal ik toch een ander interface moeten overwegen omdat ik naar 64 bits wil.

Je kunt, doordat de 01x niet meer bussen heeft, of voor zover ik heb kunnen ontdekken, kanalen via MLAN niet rechtstreeks kunt routen naar de adat niet zo heel veel met de i88x als AD/DA converter.
Wel kun je natuurlijk met alle ins en outs heel veel kanalen tegelijk opnemen of afspelen via de analoge in en uitgangen. Maar dit verloopt via je PC en met de hinderlijke latency die daarbij komt. Best wel 'n beperking dat je zo'n mooie converter alleen maar zo kunt gebruiken.

Nee.. dat was het niet.. draaide gewoon op 44khz.. de berperking lag meer aan Mlan zelf. slechts 2 stereo kanalen (monitoring) en 2 bus kanalen. Maar hoop nog steeds dat ik iets over het hoofd gezien heb natuurlijk want het is zeker een lekkere converter :)

Volgens mijn ligt die beperking aan de instelling van de setup/autoconnector tool waar je het aantal ingang en uitgang kanalen kan selecteren.

Maar goed ik begrijp dat het dus niet mogelijk is om de analoge ingangen van de i88x te koppelen aan de Adat van de i88x of zie ik het nu verkeerd?

Veel mensen gebruiken niet zoveel uitgangen.. 2 monitoren is ook meer dan genoeg.. ik denk dat auto connector/ setup feature daarvoor is bedoeld.. om het overzichtelijk te kunnen houden :)

Maar helaas.. de i88x is niet standalone te gebruiken. En connected met MLAN kun je de audioingangen op de i88x niet rechtsstreeks naar de adat kanalen patchen.. tenminste.. het is mij niet gelukt.. :(

Ofwel 2 x stereo = 4 kanalen + 2 buskanalen (waarschijnlijk ook stereo) = 8 kanalen. Geen beperking dus maar gewoon het maximum aantal kanalen van ADAT bereikt. :)

Indien de i88x niet de mogelijkhed geeft om de stereo kanalen mono te gebruiken (wat overigens altijd kan door te pannen) zit je gewoon aan het maximum van de ADAT standaard.

Ofwel 2 x stereo = 4 kanalen + 2 buskanalen (waarschijnlijk ook stereo) = 8 kanalen. Geen beperking dus maar gewoon het maximum aantal kanalen van ADAT bereikt. :)

Indien de i88x niet de mogelijkhed geeft om de stereo kanalen mono te gebruiken (wat overigens altijd kan door te pannen) zit je gewoon aan het maximum van de ADAT standaard.

Zie dit bericht nu pas.. 8D

Maar nee.. 2 kanalen voor monitoring.. oftewel stereo master. en 2 kanalen voor de stereo bus (recording) meer valt er niet te routen via de 01x.. helaas :(

Back