zie door de x0xen de b0x niet meer ;)

steffie268

Stamgast
Hallo,

Behalve dat ik ooit eventjes een MC-505 heb gehad ken ik werkelijk niks van hardware, muziekproductie of electronica...
Een totaal gebrek aan talent staat echter niet in de weg dat je veel plezier kan beleven met wat gepruts aan één of andere groovebox...
Die draad wil ik graag weer oppikken...
Het plan is momenteel ongeveer: tb-303 clone gekoppeld aan een hardware sequencer/sampler...
Ik denk bijvoorbeeld aan een x0xb0x en een Yamaha RS-7000 oid...
Omdat ik slechtziende ben, en vooral absoluut geen enkele kennis ter zake, zal ik me niet snel wagen aan een kit...
Dus heb ik het aanbod aan kant-en-klare x0xb0x'en eens bekeken en ik zie door de bomen het bos nie meer... Op allerhande fora vind ik wel info over verschillen in gebruikte onderdelen e.d. maar eigenlijk heb ik geen flauw benul waar ze het over hebben - zowel niet over het belang of de gevolgen van bepaalde onderdelen al dan niet gebruiken, als over de functies en bestaansreden van allerhande mods...
Hoe moet ik dan een keuze maken?
Ik vond online kant-en-klare x0xb0x'en en varianten daarop: Mode Machines, Brian Castro x0xi0, x0xshop.de, x0xb0x met Atomic mod 1, x0xb0x van Maarten K... Blijkbaar kan je bij sommige van die aanbieders dan nog kiezen omtrent het gebruik van bepaalde onderdelen (dus niet mods, maar transistors of resistors of hoe het ook allemaal mag heten)...
Het enige wat ik tot hu toe heb onthouden (maar niet begrepen) is dat je de beta van q21 en q22 of zoiets op 0.1 moet zetten ipv 0.01 voor meer bas...allemaal Chinees dus, maar "meer bas" begrijp ik nog net ;)
Lang verhaal kort gemaakt: wat is de beste optie wat betreft kant-en-klare x0xb0x al dan niet met mods?

Je leest als leek al snel een boel gezeur over klank enz. Ik was het allemaal beu en heb een mode machine xoxbox 2 gekocht. Lekker 3 jaar garantie. Er zit een print in van ladyada en volgens de ene wel volgens de andere niet de ideale onderdelen. Boeit me eigenlijk niet. Ik wou zekerheid en niet iets wat iemand in elkaar gezet heeft, verkoopt voor 100 euro minder dan een nieuwe en niks garantie.
Gewoon lol hebben dus. De prijzen liggen meestal rond de 400 voor een 2e hands. En wie weet dan wat ie koopt?
de Xoxio schijnt lichter te zijn in kwaliteit en sommigen zeggen dat mods niet uit te schakelen zijn zoals een 'kale' xoxbox. Anderen zeggen dan weer van wel… Bla bla dacht ik, ik koop gewoon iets nieuws en have fun.

Welkom! En idd gewoon een box via een officiele reseller, of een TT303 natuurlijk ;) of een AIRA TB-3

Back