Querist - 55 ft [Feedback?]

nakken7

Ouwe rot
Hallo allen,

Er is weer een track af voor mijn E.P. Weer een samenwerking met een bekende forumgenoot.

Feedback is welkom. Ik ben uiteraard ook bereid uit de doeken te doen hoe één en ander tot stand kwam, mocht daarvoor interesse zijn....

https://soundcloud.com/querist/55-ft-ft-bob

Dit is de laatste track die ik post voor de releease. Alles is nu een keer voorbij gekomen en tot nu toe heb ik er eel gehad aan jullie commentaar.

Haha, ik wilde eerste de vraag gaan stellen wie die bekende forumgenoot dan is. Mja, lijkt me wel duidelijk na 14 seconden. :D

Je gebruikt combinties van geluiden en stijlen die ik zelf niet zo snel zou gebruiken. Creatief zeker, maar ik ik weet nog niet dat concept gemakkelijk door mijn brein verwerkt kan worden.

Maar er zit absoluut een lekker drive en power in de track. Fijne colab here! :okdan:

Waauw man Nakken, dit is een mooie track.. Zowel instrumentaal als vocaal.. zeer powerfull.. Goed gemixed, leuke geluiden en melodieen.. jaja, wel done !! ;)

Haha, ik wilde eerste de vraag gaan stellen wie die bekende forumgenoot dan is. Mja, lijkt me wel duidelijk na 14 seconden. :D

Je gebruikt combinties van geluiden en stijlen die ik zelf niet zo snel zou gebruiken. Creatief zeker, maar ik ik weet nog niet dat concept gemakkelijk door mijn brein verwerkt kan worden.

Maar er zit absoluut een lekker drive en power in de track. Fijne colab here! :okdan:

Wow, wat een aangename muzikale verassing. Freshh! Ik ben fan.

Thanks, allen! :) ik word er blij van dat jullie het goed vinden.
Check ook vanaf 1 juni mijn E.P. Spirit...

Zelf ben ik toch nog niet helemaal tevreden over de mix:
- staan de vocalen niet te hard?
- wat vinden jullie van de brug?

Leuke track. Lekkere dirty gitaren. Volgens mij echte gitaren? Leuke synth geluiden vol met leuke effecten.
Vocalen zijn qua volume goed maar wellicht beetje op-spicen maken met een elvis-achtige echo ofzo? En achtergrondvocalen passen mooi, mag nog wel meer eigenlijk, nr krijgt hierdoor een soul vleugje. Bridge: de echo-stem mag wel wat duidelijker aanwezig zijn zodat het een beetje blijft boeien, verder vind ik de brige wat veel lijken op de rest. Al met al leuk vrolijk stukje swingende muziek.

heerlijk rauw nummer, zit iets "eigens" in de sound die ik vermoed(hopelijk) in andere tracks te mogen horen. feedback: De rauwheid zou iets in de productie mogen worden doorgetrokken, daar bedoel ik mee de overall sound van de hats ietsie rauwer. de drums op zich zijn lekker alleen de sound komt hier net iets te "clean" en los van de rest over, de hats en cymbals zouden misschien meer kunnen versmelten met de hele sound. Op sommige vocale stukken zouden een overdrive/megafoon achtige effect zo'n 20% wet ook ook niet misstaan (ala Muse zeg maar).
Misschien pakt dit geheel niet uit en moet je het lekker zo laten!

Rectificatie

Rectificatie

Oh, heerlijk zo'n ipad, laat de link van je track gewoon weg waardoor het voor mij lijkt of je feedback vraagt op de you tube link onder8>. dan slaat de feedback natuurlijk nergens op! Ga zo eens achter de pc luisteren waar het echt om ging:koffie:

Hehehe.. :D

Vind door de verfraaiinkjes (met name het gitaarloopje) in het tweede gedeelte van de brug awesome geworden...
Vocal dingetjes "55ft, 44ft." met delaytjes zijn ook leuk gedaan.. echter moet ik erg wennen aan die dame die er doorheen zit te praten in het eerste gedeelte (kan het ook niet echt verstaan)..
Het zou kunnen dat ik de enige ben die zich hier aan stoort, ben dan ook erg benieuwd hoe anderen dit ervaren :)

De vocalen zelf vind ik erg prettig in de mix liggen, misschien de koortjes een db'tje meer volume geven, zoals hierboven ook opgemerkt.
De subtiele hoeveelheid reverb, op de leads in de verses en refrein is precies goed zo!
Verder natuurlijk een erg lekkere track :D :okdan:

Vocalen staan eerder te zacht dan te hard. Misschien een beetje hoog-mid weg-eqen en iets meer laag?

Thanks, ga ik proberen!

Leuke track. Lekkere dirty gitaren. Volgens mij echte gitaren? Leuke synth geluiden vol met leuke effecten.
Vocalen zijn qua volume goed maar wellicht beetje op-spicen maken met een elvis-achtige echo ofzo? En achtergrondvocalen passen mooi, mag nog wel meer eigenlijk, nr krijgt hierdoor een soul vleugje. Bridge: de echo-stem mag wel wat duidelijker aanwezig zijn zodat het een beetje blijft boeien, verder vind ik de brige wat veel lijken op de rest. Al met al leuk vrolijk stukje swingende muziek.

wat mcdjan007 zegt, beetje rauwer mag wel, die rauwheid van de gitaren maken het lekker. goed idee om wat te spelen met overdrive op de vocalen

De zanger houdt niet zo van veel effecten , zie onder. :)

Thanks, adnere dingen ga ik proberen.

Oh, heerlijk zo'n ipad, laat de link van je track gewoon weg waardoor het voor mij lijkt of je feedback vraagt op de you tube link onder8>. dan slaat de feedback natuurlijk nergens op! Ga zo eens achter de pc luisteren waar het echt om ging:koffie:

Nou ja, dan weer ik in ieder geval wat je van die ander plaat vindt. :)

Hehehe.. :D

Vind door de verfraaiinkjes (met name het gitaarloopje) in het tweede gedeelte van de brug awesome geworden...
Vocal dingetjes "55ft, 44ft." met delaytjes zijn ook leuk gedaan.. echter moet ik erg wennen aan die dame die er doorheen zit te praten in het eerste gedeelte (kan het ook niet echt verstaan)..
Het zou kunnen dat ik de enige ben die zich hier aan stoort, ben dan ook erg benieuwd hoe anderen dit ervaren :)

De vocalen zelf vind ik erg prettig in de mix liggen, misschien de koortjes een db'tje meer volume geven, zoals hierboven ook opgemerkt.
De subtiele hoeveelheid reverb, op de leads in de verses en refrein is precies goed zo!
Verder natuurlijk een erg lekkere track :D :okdan:

Ha Mac! Thanks.

Ik zal iets anders verzinnen voor het eerste deel van de brug. Ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden over. Het is de stem van de buurvrouw van Pistorius, die vertelt dat ze eerst een vrouw hoorde schreeuwen en daarna een man. Past wel goed het het thema, maar is misschien muzikaal niet helemaal goed zo.

Ik zal iets anders verzinnen voor het eerste deel van de brug. Ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden over. Het is de stem van de buurvrouw van Pistorius, die vertelt dat ze eerst een vrouw hoorde schreeuwen en daarna een man. Past wel goed het het thema, maar is misschien muzikaal niet helemaal goed zo.

Okey... dat is idd erg compatible met het onderwerp.. :D Heb nog wel 'n ideetje misschien.. stuur je wel ff 'n mailtje :)

Back