SoundCloudProbleempje....

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Hoewel ik hier op 't forum gezocht heb is dit hier volgens mij nog niet aan de orde geweest..

Mijn vraag: Hoe zou het toch komen dat ik nu al maanden verschillende tracks op SoundCloud prima kan afspelen en andere (waaronder die van mijzelf) niet?

De speler doorloopt de track gewoon, maar ik hoor geen geluid.

Ik heb alle mogelijke instellingen nagelopen. CCleaner 't pctje schoon laten vegen.. De browser opnieuw schoon geïnstalleerd. De helpdesk gemaild, maar die kwamen met een standaardadvies... Heel het internet en het Mozillaforum afgezocht naar mensen die hetzelfde probleem hebben.. Maar zonder succes...

Mijn systeem is Windows XP (niet lachen..) en de browser is Firefox...
En ik heb volgens mij alle noodzakelijke codecs geïnstalleerd.

Voorheen werkte het probleemloos!

probeer het eens in classic mode "on"

Thanks voor je reactie! Ik krijg dan wel geluid... Ook de embedded versie hier in het forum doet het.
Maar de nieuwe versie heeft in het begin wel bij mij gewerkt...

Installeer Google Chrome eens.
Firefox is op zich niks mis mee, maarja... Chrome ook niet... :)

Verder kun je met dit soort computergerelateerde vragen beter wezen bij Gathering Of Tweakers.

Ik heb firefox en nergens last van, misschien moet je de goede interface kiezen als je je tracks gaat exporteren vanuit je DAW. Wellicht eerst ook even offline afspelen op je pc om te zien of alles goed is geëxporteerd.

Ik heb het idee dat mijn bestandstype gewoon goed is.... Kan het ook gewoon offline afspelen.
Ook heb ik redenen om Chrome niet te installeren...
Maar ik zal het advies opvolgen en in een meer computergerelateerd forum mijn vraag stellen.

Dank tot zover!

Aan je bestandstype kan het niet liggen. Of je nou een mp3 of een wavje uploadt, het wordt door Soundcloud toch opnieuw gecomprimeerd (met een of ander bagger-algoritme, maar dat terzijde).

Ik zou graag je redenen willen weten om Chrome niet te installeren, ook al is dit een beetje off-topic.

Geüpload vind ik altijd er zo vaag uit zien, toch moet het zo. :P

Om het nog verwarrender te maken heb ik even een andere Windowx XP pctje met Firefox aangesloten.. Waar SoundCloud weer wel goed op werkt, behalve de embedded versie hier in het forum. Die is onzichtbaar!

@Subgroover: De reden dat ik het niet zo op Chrome heb is vanwege verschillende berichten en discussies die ik afgelopen jaren in security en privacyforums ben tegengekomen.

O.a. : http://www.zdnet.be/browser/114522/microsoft-chrome-schendt-privacy/

Daarnaast vind ik al jaren FireFox een hele prettige browser, met handige plugins.

Laatst gewijzigd:
Ik heb trouwens wel een vergelijkbaar probleem, de soundcloud site werkt perfect maar als iemand hier een sc link dumpt dan zie ik niks. Maakt niet uit welke browser voor mij, Apple iPad air.

Is de player op de sc site anders dan de gembedde dan? Sc zou eigenlijk automatisch een link mee moeten geven met de player.

Ja, die is anders. Via je iPad gebruik je de mobile site die geoptimaliseerd is voor iPad. Ik zou trouwens voor de app kiezen als ik jou was. Die werkt toch iets prettiger dan de site.

Yo bedankt voor alle info! :)

Voor windows gebruikers die [ na een update] problemen hebben .
Ga naar configscherm - flashplayer - opslag
en vink aan " toestaan dat sites informatie opslaan op deze computer "

Back