TR-808

Status
Please reply by conversation.

TR-777

Stamgast
Moest er na de vele sample-packs, Tip Top modules en de TR-8 toch van komen.
Ik zoek een TR-808 in goede staat voor een non-Ebay prijs.

PM!

Welcome back to the real world. :duivels:

Een Miami heb ik in een eerder stadium wel overwogen maar ik kon in de bass drum niet de typische 808 variatie en gedrag bespeuren maar dat kan aan de patronen en instellingen liggen van de demos die ik heb bekeken/beluisterd.

Als jij me een solo bass drum patroontje (non four on the floor en lange decay) kan laten horen waarin ie niet van echt te onderscheiden is moet ik hem wellicht heroverwegen 8)

Is de Miami bass drum trouwens hetzelfde als die losse Eurorack 808 bass drum van Acidlab maar dan zonder tune knop?

De miami heeft een tune of pitch hoe je het noemen wilt decay is echt laaaaaaaang, broekspijpen wapperebd laaaaaang. De typische phasing in de kick heeft ie niet en daar ben ik juist wel blij om
Vergeleken met de miami, klinkt de 808 uit de TR-8'als een natte krant.

Haha Ok dan.

Bedoel je met phasing die soort van 'stapeling' van resonantie waardoor ie van karakter veranderd en gaat 'grommen' bij bv hoge accent waarden en/of herhaaldelijke triggering? want da's nou net wat ik wel wil.

Dat doet die wel, is een analoge synth eigen, dat mis je dus met samples

Haha Ok dan.

Bedoel je met phasing die soort van 'stapeling' van resonantie waardoor ie van karakter veranderd en gaat 'grommen' bij bv hoge accent waarden en/of herhaaldelijke triggering? want da's nou net wat ik wel wil.

Zo mooi. =( :luv:

De bruine PCB?, dat zijn de oudere toch?
Maar, doen alleen 'de bruine' dat? of doen 'de groene' dat ook maar in mindere mate?

Ik wil nl niet het risico lopen dat ik straks een berg geld neertel en ik met een analoge TR-8 opgescheept zit.:dubbel:

Vertel me meer over 'de bruine' versus 'de groene'!!!

Bruine of zwarte lak finish.....is een topic over op het forum.

Een bruine TR-808 is inderdaad DE shit.

Ow,nog vergeten.
De Yocto 808,moet je hem wel zelf maken.

Bruine of zwarte lak finish.....is een topic over op het forum.

Oh ok de lak, dacht nl ooit ook iets gelezen te hebben over bruine versus groene printplaten maar zal me dan wel vergissen.
Ik duik ff in de desbetreffende thread. Dankje!

Status
Please reply by conversation.
Back