TR-808

Status
Please reply by conversation.
Ooh ik dacht dat zo'n ding organische was ..Dat valt me weer tegen. Heb je wel op de goede lijst gekeken. ???

nou weer nieuws?? hehe

Vraagje.

Maakt een MIDI kit hem nou meer of minder waard?

Ik vind zo'n kit aan de zijkant er bv niet uitzien. Is daar geen andere oplossing voor?

vrg1 met midi heb je geen tr swing meer. deze triggert de sounds meteen op op het intrument inplts van via een seq. dat is net iets meer dan samples.
vrg2 google chd midi tr-808
http://www.chd-el.cz/index.php?id=358&lngid=en

Dank.
En, als ik alleen hoef te tempo syncen? dus bv vanuit mijn DAW het tempo wil bepalenl maar verder alles programmeer op de 808? Bestaat er niet iets van MIDI > DIN oid?

Dank.
En, als ik alleen hoef te tempo syncen? dus bv vanuit mijn DAW het tempo wil bepalenl maar verder alles programmeer op de 808? Bestaat er niet iets van MIDI > DIN oid?

Vanaf nu noem ik mijzelf "drevintagesynthgoogle" ja hoor er bestaan een hoop bakkies die daar aan voldoen. In canada zit een mannetje die van midi naar dinc bakkies maakt (ebay rond de 40 euro)maar doepler , en deze http://www.engineersatwork.nl/dtronics/pages/midi_sync_converter_ms06.html
en er zijn nog 10 tal andere die dat doen. De duurste is niet altijd de beste...

Ja, maar deze werken alleen van. Midi clock naar dinsync en doen niks qua note info.
Wil je dus extern sequencen zal er dus een midi kit IN moeten zitten

Ja, maar deze werken alleen van. Midi clock naar dinsync en doen niks qua note info.
Wil je dus extern sequencen zal er dus een midi kit IN moeten zitten

Hij vraagt specifiek hier naar .. dus je komt nu met iets dat hij niet vraagt.

Met extern sequencen ben ik de 808 'groove' kwijt toch?

haha dat ligt er maar net aan met wat je seq.st ..lijkt mij... Misschien iets te ver gezocht van mij maar goed. Met een daw lijkt me dat je geen swing hebt.

Als je daar in wenst te geloven wel ja. :kroon:

Ja goeie :D
Maar het placebo effect bestaat toch echt.
Ik meen het in ieder geval te kunnen horen of voelen ondanks dat ik soms lees dat de 808 eigenlijk geen groove heeft en strak in en op het grid loopt.

Dank allen.
Anyway, ik vraag me af hoe realistisch mijn doel is met al deze variabelen :)

) non Ebay prijs
) goede staat
) geen MIDI aan de zijkant
) een 'bruine'

jij noemt het variabelen, ik kan je zeggen dat de werkwijzen analoog is, dus de variabelen zijn oneindig... :o:

Dank allen.
Anyway, ik vraag me af hoe realistisch mijn doel is met al deze variabelen :)

) non Ebay prijs
) goede staat
) geen MIDI aan de zijkant
) een 'bruine'

2500 eu.

Status
Please reply by conversation.
Back