mks80+pgm80 - andromeda ruil

Status
Please reply by conversation.

Devon-Miles

Ouwe rot
ik heb de heer in kwestie die hem nu aanbiedt al benaderd maar ook even via deze weg.

even deel 1, een andromeda is eigenlijk onvervangbaar qua mogelijkheden (of je moet een brute modulaire setup hebben) er is geen synth die zo veelzijdig en diep is qua programming.
nog steeds na jaren haal ik er dingen uit waar ik echt verbaast van ben.

deel 2, ik heb altijd al een jupiter willen hebben, een mks80 met programmer in het bijzonder gewoon omdat deze heel erg roland klink (net als al het andere oude roland spul) maar ik heb zovaak met open mond naar demo's zitten luisteren en heb geen 2500 euro om dit te bekostigen en dat zal hem ook niet meer worden. ik moet het dus hebben van een ruildeals.

misschien dat ik in het proces (mocht dat ooit aan de orde komen) me nog heel goed zal bedenken want menig user weet dat een andromeda van de hand doen uityeindelijk gaat wringen en zeer gaat doen.

maar ik waag een poging en zie wat het brengt zowel zakelijk als emotioneel :)

groet,
Ammer

Keuzes, keuzes, keuzes. Ik denk dat er een aantal uitstekende alternatieven zijn voor de MPG80 die je misschien kunnen helpen om de A6 toch te houden. Ik heb de MPG80 van de hand gedaan, en stuur nu mijn MKS80 aan met een Nord Lead via Bome midi translator (60Euro). Werkt uitstekend. Je zou de A6 op een gelijkaardige manier kunnen gebruiken om een MKS aan te sturen. Een ander alternatief is Kiwitechnics Patch Editor (350 Euro). Werkt ook prima, en is een stuk handiger dan de MPG80.
Met deze alternatieven kan je de prijs aanzienlijk drukken, want die MPG80's zijn wat mij betreft hun huidige prijs niet waard. Het moet mogelijk zijn om een MKS80 zonder programmer op de kop te tikken voor om en bij de 1500 Euro. Ze komen regelmatig voorbij op de zoekertjessectie van soundonsound.com voor die prijs. Dus als ik jou was zou ik even geduldig doorsparen voor een MKS zonder programmer, en intussen gezellig van de A6 blijven genieten.

ik heb totaal geen geld en bedoel dan ook totaal niks.. bijna gevalletje voedselbank om even eerlijk te zijn.
en ik heb een bloedhekel aan editors, ik moet knoppen hebben en geen programmatjes of wat dan ook.. gewoon full-on.

Ik raad je ook de Kiwi Editor aan. Die is full-on, veel mooier dan een mpg80, en ook nog inzetbaar voor tal van andere synths.

Kiwi editor is die ook voor mks80?
Dan nog weer menu's etc... Ik heb echt totaal niks met enige vorm van editors, nooit gehad, never will

Met de Kiwi hardware kun je editen:

Cheetah MS6(7) Fender Chroma Polaris Kawai K3m Korg DSS-1,DSM-1,DW-6000(1), DW-8000/EX-8000, M1 KiwiTechnics Kiwi3P Upgrade KiwiTechnics KiwiSix Upgrade Kiwitechnics Kiwi-106 Upgrade MKS-30 JH Midi Mod(3) Juno 1, 2, 106, MKS-7, MKS-50, MKS-70(4) Roland MKS-80, JX-8P(5), JX-10(6), JD-990 Oberheim Matrix 6 & 6R(9), Oberheim Matrix 1000(9) Organix 3P Midi Upgrade Sequential Circuits SixTrak, Max(7) Studio Electronics ATC/X(10) Waldorf Pulse, Q/Q+ MicroQ(10), MicroWave I (OS2)(10) Moog Slim & Little Phatty MidiCC to Sysex translation.

En hij heeft fijne lichtjes :)

Dat wordt gezegd inderdaad, volgens mij maakt rev 3/4 onderling weinig verschil.

Dat wordt gezegd inderdaad, volgens mij maakt rev 3/4 onderling weinig verschil.

ahum.allemaal onzin. de rev5 is de laatste versie en talloze tests kwamen tot de conclusie dat de verschillen minimaal zijn.
bij mijn weten is er nooit een rev 1 t/m 3 op de markt geweest hoor, tenminste, nog nooit langs zien komen de laatste 30 jaar. er is ook een editor voor Logic maar ook een VST ding.

en ik heb een bloedhekel aan editors, ik moet knoppen hebben en geen programmatjes of wat dan ook.. gewoon full-on.

Even ter verduidelijking, de Bome midi translator is geen software editor. Het zet de midi messages van de controller (CC, sysex, nrpn…) om in de sysex messages die de MKS begrijpt. Zo kan ik dus de vele draaiknopjes van mijn Nord Lead gebruiken. Voordien heb ik een Voyager gebruikt als controller: een filter sweep op de MKS met die dikke Moog knop is gewoonweg zalig.

Kiwi editor is die ook voor mks80?
Dan nog weer menu's etc... Ik heb echt totaal niks met enige vorm van editors, nooit gehad, never will

En bij de Kiwitechnics moet je maar op één knopje duwen om de tweede pagina met parameters aan te spreken. Je hoeft zeker niet in allerhande menu's te duiken.

Even ter verduidelijking, de Bome midi translator is geen software editor. Het zet de midi messages van de controller (CC, sysex, nrpn…) om in de sysex messages die de MKS begrijpt. Zo kan ik dus de vele draaiknopjes van mijn Nord Lead gebruiken. Voordien heb ik een Voyager gebruikt als controller: een filter sweep op de MKS met die dikke Moog knop is gewoonweg zalig.

En bij de Kiwitechnics moet je maar op één knopje duwen om de tweede pagina met parameters aan te spreken. Je hoeft zeker niet in allerhande menu's te duiken.

ik begrijp het concept verder wel hoor, zag het ook niet als een software editor maar weet dat die er genoeg zijn en daar heb ik niks mee.
mijn optie zou eerder een kiwi programmer zijn dan, maar original een full set spreekt me meer aan. (i'm a sucker for original shizz)

mijn optie zou eerder een kiwi programmer zijn dan, maar original een full set spreekt me meer aan. (i'm a sucker for original shizz)

Yep, snap ik, soms (meestal) gaat ouwe magie boven moderne functionaliteit. Hopelijk geraak je er uit. Als je zelf veel plezier beleeft aan het programmeren van complexere patches denk ik dat de A6 de beste kandidaat is want naar moderne maatstaven is synthese op de MKS behoorlijk rudimentair.

Bij mijn weten is er nooit een rev 1 t/m 3 op de markt geweest hoor, tenminste, nog nooit langs zien komen

Of een rev 1 en 2 daadwerkelijk bestaan weet ik niet, misschien alleen in het LAB van Roland en nooit in productie genomen, lijkt me sterk dat ze zomaar bij 3 beginnen, die wel daadwerkelijk inproductie is geweest, alhoewel de aantallen maginaal zullen zijn.
Het verschil tussen de rev 4 en 5 zijn de filters, rev4 CURTIS en rev 5 Roland.
De 5 klinkt cleaner (lees digitaler) en de rev 4 wat rauwer (lees analoger).
Bij de rev 4 kun je het filter nog laten oscilleren wat bij de rev5 niet meer mogelijk is.
Draadjes genoeg hierover op het forum te vinden.
Een Roland SUPER JUPITER klinkt volgens sommigen te VET wat weer een probleem moet opleveren in de MIX :eureka:

REV 3 en 4 zijn beide dezelfde CEM bakken, alleen ander OS.
Het ligt er verder aan waar je hem voor wilt gebruiken, maar een REV 5 is echt niet zo verkeerd, vroeger was ik ook meer voor de REV 4 maar na geruime tijd een 5 gebruikt te hebben vind ik die ook goed.
Wat ik minder vindt is de stepping (filter) in combinatie met de MPG, zo'n dure synth, dan vind ik dat echt prul, persoonlijk prefereer ik de Jupiter 4/6/8 over de MKS 80 welke REV ook.

Bedankt man voor je info!
Wist niet van die stepping filter, daar heb ik ook een hekel aan en had ik niet verwacht :(

Status
Please reply by conversation.
Back