Bootleg tijd ;-) Funky Town

Op den Off Beat klinkt iets dubbel,, Zeker in't begin goed te horen,, Ik denk de snare of zo ?

ik vind m erg plastic en heeft niet zo veel van t originele gevoel
t origineel heeft ook meer ballen eigenlijk
alle sounds zijn overtuigender
ik vind het een erg voorzichtige uitvoering

Begin vast met het weghalen van die percussie of mix het beter in en filter het met een hp filter oid. Ik weet niet hoe je het inspeelt, maar er zit geen enkele swing/feel/groove in de beat, ennee het heet wel 'funky town' ...
Ik snap wel waar je heen wilt, maar je gaat een andere kant op. Evenwel, gewoon lekker doorgaan, trial and error is de key. Maar vooral leuk vinden om te doen.

wie zingen dit? :D

wuuld juu taaake mee toe foenki toewnnnnnn mijn god :D

Allereerst top dat mensen luisteren en feedback geven! Ik weet dat dit een moeilijke track is om te bootleggen, maar ik wilde kijken of ik hem in een nieuw jasje kon stoppen. De gitaar en sax zijn ingespeeld, de zang is deels origineel en daarnaast ingezongen. De percussie en de offbeat snare/reverse snare zijn bewust gekozen, ik ga nog wel even naar de mix van de percussie kijken. Kortom een moeilijke track om op te frissen, want het origineel is inderdaad erg vet!

Je gaat me niet vertellen dat je dat nummer niet kent toch :)
tuurlijk wel, maar deze versie is door Gert en Hermien nagezongen.... je gaat mij toch niet vertellen dat dat jou niet was opgevallen toch? :P

Tja, ik vind het eigenlijk best lekker. Zit heerlijk in de mix, fijne drums. Ik zou de echt herkenbare stukjes zoals die gitaar en de sax solo er gewoon uitlaten. Net als de vocalen. Dan heb je een heerlijke track. Desnoos laat je toetereraar iets eigens inspelen. En dat staccato synthje moet er ook uit. Dus die basis houd je dan over, en die klink echt wel lekker hoor!

Dus meer je eigen draai eraan geven en de herkenbare zaken er gewoon helemaal uit laten.

Gents, bedankt voor de eerlijke feedback! Ik heb net ff de sporen (zoals onze dokter zei) uitgezet en dat is de basis die overblijft. Van bootleg idee naar eigen werk dus! Eens kijken of we dan wat meer funk erin kunnen leggen!

Best een uitdaging om van het origineel een goede variant te maken.
Helaas is de dansbaarheid er niet beter op geworden, het is te statisch allemaal.

Maar goed, leuk geprobeerd! Wacht op de volgende versie :okdan:

Ik zet deze even in de kast, dus dat wordt een later moment! Maar hij komt nog een keer terug.

ik vind het niks, maar mijn vrouw vindt het wel grappig.
Gemiddeld doe je het dus best aardig in ons huis. ;)

tuurlijk wel, maar deze versie is door Gert en Hermien nagezongen.... je gaat mij toch niet vertellen dat dat jou niet was opgevallen toch? :P

Gert en Hermien, ik zie dat je je klassiekers kent :D

Back