Cubase welke versie kopen

HeinRook

Despawn
Hallo synthforum,

Ik ben van plan om Cubase aan te gaan schaffen. Ik vroeg me alleen af welke versie jullie aanraden. Ik twijfel tussen Artist en 7,5. Prijsverschil ongeveer 300 euro. Is de volledige versie de extra 300 euro waard?

Bij feature comparison staat bij workflow (artist versie): "external instruments - only with yamaha Motif."
Betekent dit dat je met de artist versie slechts beperkte externe hardware synths kunt aansluiten? Voor de rest heb ik de extra features van de 7.5 versie niet zo nodig denk ik.:mega:

Alvast bedankt!

Een van de functies die ik miste bij artist was het gebrek aan aanstuur mogelijkheden via mmc. Dus je midi keyboard enz. met transport functies zullen dan niet werken. Dit staat ook niet in de comparison chart. Erg vervelend.
Voor de rest kan je alles aansluiten maar ben je wel gelimiteerd in het aantal tracks. Ik dacht uit mijn hoofd 128 ofzo.

Je kan altijd 2de hans kopen en updaten, dan kan je mss. die 300EUR sparen en toch de volledige versie kopen.
Tenzij je met 128 tracks genoeg hebt natuurlijk :)

Een van de functies die ik miste bij artist was het gebrek aan aanstuur mogelijkheden via mmc. Dus je midi keyboard enz. met transport functies zullen dan niet werken. Dit staat ook niet in de comparison chart. Erg vervelend.
Bij mij werkt dat wel. (Artist 7.5)

Wat ik vooral mis is de Device Maps en de mogelijkheid om output bussen als input te gebruiken. Maar ik heb nog steeds geen zin om enkel hiervoor 300 euro te betalen.

Bij mij werkt dat wel. (Artist 7.5)

Wat ik vooral mis is de Device Maps en de mogelijkheid om output bussen als input te gebruiken. Maar ik heb nog steeds geen zin om enkel hiervoor 300 euro te betalen.

In de 7 versie zat de mmc output optie er wel maar geen input optie. Vast veranderd dan. Ik ga downgraden. ;)

In de 7 versie zat de mmc output optie er wel maar geen input optie. Vast veranderd dan. Ik ga downgraden. ;)
Ik heb het juist eens geprobeerd... en je hebt gelijk, er is idd geen MMC input. Ik gebruik meestal een Steinberg CMC CH voor transport control, en ik dacht dat dat MMC was dat die stuurde, maar blijkbaar niet.
Nu, ik vind dat zelf geen enkel probleem, je kan zoveel andere midi messages aan transport toewijzen. Heb jij dan een Midi controller waarvan de transport buttons enkel MMC uitsturen? Je kan er niets anders aan toewijzen? Welke is dat?

Ik heb ook de Beatstep, waar je de transport knoppen CCs of noten of (N)RPN kan laten uitsturen. En ook m'n vroegere Akai MPK kon CC ipv MMC sturen.

Ik heb een mpc2000, akai element en novation controller. Van die laatste kan je de transport buttons gewoon toewijzen aan een CC. Ik vond het allemaal te omslachtig. Dus heb ik uiteindelijk de complete versie gekocht. Een voordeel is in ieder geval geen limitaties. Maar je betaald dan ook wat meer.

Betekent dit dat je met de artist versie slechts beperkte externe hardware synths kunt aansluiten?
Hier heeft nog niemand antwoord op gegeven...
Voor zover ik weet zijn external instruments gewoon een combinatie van audio en midi tracks - zoals track instruments dat zijn t.o.v. rack instruments. Handig, maar voor mij zeker geen reden om 300 euro uit te geven. ;)
Ik heb gewoon een template waar audio en midi tracks voor elke hardware synth in staan.

Hier heeft nog niemand antwoord op gegeven...
Voor zover ik weet zijn external instruments gewoon een combinatie van audio en midi tracks - zoals track instruments dat zijn t.o.v. rack instruments. Handig, maar voor mij zeker geen reden om 300 euro uit te geven. ;)
Ik heb gewoon een template waar audio en midi tracks voor elke hardware synth in staan.

Ofwel bedoelen ze die mogelijkheid om voor je externe synth een interface te bouwen in Cubase.
Dat die mss. alleen in de volledige versie zit?

Ik zou die device panels wel eens willen proberen. Maar ik vrees dat ik dan nog steeds m'n standalone editors nodig heb als librarian...
Ik vraag me af of zo'n device panel al z'n settings uitstuurt als je een project opent?

Back