effe handen schudden

the red eye

Ouwe rot
:okdan: gegroet beste medefreaks......

eventjes :doei: voorstellen dan maar. Ik had nooit geweten dat dit ding (dat synthesizerding) zo groot was in nederland, maar dat is dus zo...:okdan: hartverwarmend!!! Mensen met net zo'n afwijking tegen te komen.

Ik ben Janko, woon in Kampen (vlakbij Zwolle) en ben zoals dat dan heet op papier 'kunstenaar'. In de praktijk komt dat er dan op neer dat ik de hele dag bezig ben met het maken van techno/ electro muziek, 3d-animaties, en mijn website (die binnenkort online gaat).
Ik ben sinds een jaar ofzo bezig wat synths e.d. te verzamelen (nord micromodular, ensoniq fizmo, jomox airbase 99 en nog wat klein grut) voor een huis-studiootje, en dit forum leek me wel een goede hulp daarbij. Verder is het ook altijd leuk om eens met mensen te spreken die met vergelijkbare dingen bezig zijn (die zijn in Kampen dun gezaaid...).

Mijn muzieksmaak bytheway is erg breed, van jaren '70 (pink floyd, klaus schulze, kraftwerk, etc.) naar daarna electro (drexciya!!!), hiphop, techno, en een beetje idm enzo, naar weer terug in de tijd; jazz (charles mingus, duke ellington, etc.) en klassiek (beethoven, stockhausen, steve reich....).

Zo. Ik ben voorgesteld; ik ga jullie spreken.......:biertje:

Welkom red eye !!!!!

Vraagje: hoe kun jij je centen verdienen met wat je doet ?
als ik er nix mee te maken heb, ook goed hoor !!

Veel surf- en speelplezier.

Welkom. Een afwijking zal ik het niet noemen. Ik noem het meer een gift:D

geld verdienen...

geld verdienen...

@gemmetje;

Ik ben vorig jaar afgestudeert aan de kunstacademie, en ben daarna meteen in de WIK gegaan. Dat is een soort uitkering waarvan beginnende kunstenaars een aantal jaar gebruik van kunnen maken om een 'beroepspraktijk' op te starten. Ik hoef nu dus nog niet te verdienen met mijn kunst*D

Aperelaxed als je het mij vraagt... alleen wel wat administeriele rompslomp:gaap:

Okee red-eye !! thnx voor d'n info.
Ik had wel ooit gehoord van die regeling, maar dacht dat je dan beeldend kunstenaar moest zijn, en dat zijn we natuurlijk alleen tussen 7 en 8 's morgens............

Moet je afgestudeerd zijn aan de kunstacademie om van die regeling gebruik te kunnen maken ??

Waarin ben jij afgestudeerd trouwens ??

Iedereen mag zichzelf in principe kunstenaar noemen, dus je hoeft geen academie gedaan te hebben om de wik te mogen hebben, maar als je net bent afgestudeert aan een kunstacademie heb je zowiezo recht op de wik.
Als je geen academie hebt gedaan moet je in het jaar voor je aanvraag een bepaalde omzet hebben gemaakt met je 'kunst' (of muziek) en wordt je werk op kwaliteit beoordeeld door een jury.. Dus.... iedereen aanvragen!!!!!;)

Ik ben afgestudeert in autonome kunst vlak (schilderen in gewoon nederlands) en mijn eindexamenexpositie bestond uit schilderijen, muziek en animatie.:geslaagd:

mijn eindexamenexpositie bestond uit schilderijen, muziek en animatie.

....en dan een combinatie van die 3 ????????
Dat klinkt best interressant !
Wat moet ik me daarbij voorstellen ??
(misschien voer je ook nog wel es wat uit in den lande ofzo, dat ik eens kan komen kijken)

Nou eh... heel simpel; een paar ruimtes met schilderijen aan de muur, een afgeschermd gedeelte waar animaties geprojecteerd worden en een ruimte met een sofa en twee cd-spelers+koptelefoons voor de muziek...

Ik heb trouwens niet echt expo's, ben nog te veel bezig met het leren van de verschillende programma's (maya voor 3d) en apparaten, en ik denk dat mijn belangrijkste platform toch het internet wordt in de vorm van een website, die binnenkort online gaat.

handen%20schudden.gif

Welkom!!

Uhm, misschien domme vraag: What T.F. is idm?

idm = intelligent dance music, kloteterm als je het mij vraagt, veel te bijdehant, maar beter een dan geen term zullen we maar zeggen....;)

voor info; http://music.hyperreal.org/lists/idm/info.html

Door de bomen het bos niet meer met al die subgenres in dance, maar ik schaar er (latere) aphex twin, autechre, michael fakesh, mira calix, etc onder en voor nog obscuurder moet je aan de staalkade in a'dam bij staalplaat zijn. ( www.staalplaat.com )

Back