Verdachte verkoper

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Heb een mailtje net binnen, maar ik heb mijn twijfels. heb de advertentie op een vrij onbekende Duitse site gevonden. Wat denken jullie? Gaat om een oude Lexicon die vrij goedkoop is..

Hi,
I received an email as you are interested in my product . The offer is still current , the selling price is 1200 € . I must inform you that I am located in England .I assume that this is not an inconvenience for you . This is not a problem because I will deliver the item directly to your place . The shipping taxes will be handled by me , you do not need to pay any extra taxes . If you are ready for this purchase , please email me your full name and shipping address to start the procedure and I reply you with instructions how you will have to complete this transaction .

Wait for your reply . I appreciate .
Best regards .

Zijn naam is Chard Ric, na een beetje zoekwerk kom ik uit op een hoop Filipijnse kopjes op facebook.

Ik denk dat het duidelijk is :D

Sja, zolang je geen bankgegevens + PINcode, etc. door hoeft te geven en je niet via de bekende (lees: beruchte) money tranfer sites van tevoren geld moet overmaken...

Je kán het natuurlijk even door laten gaan totdat het héél duidelijk wordt dat het verdacht is. Dít zegt volgens mij nog niet veel?

Overigens wonen er in Engeland ook personen van Filipijnse afkomst, hoor. Zegt niet automatisch iets. ;)

Gewoon nog even doen als of je wil, en dan komt de aap uit de mouw.
Is paypal trouwens 100% safe? Ik las onlangs iemand die blijkbaar toch geld kwijt was met paypal.

Gewoon nog even doen als of je wil, en dan komt de aap uit de mouw.
Is paypal trouwens 100% safe? Ik las onlangs iemand die blijkbaar toch geld kwijt was met paypal.

Ik stuur hem een bericht dat ie zijn naam op een papiertje moet zetten en dan dat papiertje op de Lexicon, foto ervan en aan mij doorsturen. Als ik geen bericht krijg binnekort dan is het duidelijk.

Paypal kan jouw geld vasthouden, is mij nu al 2 keer overkomen. 3 maanden lang..

please email me your full name and shipping address to start the procedure and I reply you with instructions how you will have to complete this transaction .

Gaat de doodgewone janlul niet neertypen denk ik. Start the procedure..

Wat moet je met een vrij goedkope lexicon die toch niet bestaat? Waarom er nog tijd aan besteden, het was al duidelijk voordat je antwoord van die gast kreeg,

Wat moet je met een vrij goedkope lexicon die toch niet bestaat? Waarom er nog tijd aan besteden, het was al duidelijk voordat je antwoord van die gast kreeg,

Njaaa you never know, sommige mensen zijn wel eens gul. 1 Keer op de 3000.

Sja, zolang je geen bankgegevens + PINcode, etc. door hoeft te geven en je niet via de bekende (lees: beruchte) money tranfer sites van tevoren geld moet overmaken...

Je kán het natuurlijk even door laten gaan totdat het héél duidelijk wordt dat het verdacht is. Dít zegt volgens mij nog niet veel?

Overigens wonen er in Engeland ook personen van Filipijnse afkomst, hoor. Zegt niet automatisch iets. ;)

Alleen m'n voornaam weet ie, zo slim ben ik toch. :D

Precies waarom ik er geen tijd aan zou besteden.. 1:3000x zou wel eens kunnen kloppen namelijk. :D

Mijn gevoel zegt: "Troubles". Waarom aanbieden op een Duitse site als meneer zelf in Engeland woont? Kun je checken of hij hem ook in Engeland zelf aanbiedt?

Mijn gevoel zegt: "Troubles". Waarom aanbieden op een Duitse site als meneer zelf in Engeland woont? Kun je checken of hij hem ook in Engeland zelf aanbiedt?

Is ook raar, er is genoeg appeal voor zo'n bak in Engeland zelf. Zal eens kijken.

ik weet niet wat langzamerhand irritanter is, de scammers, of de topics over scammers (of, ik kop hem zelf maar even in, de mensen die hier weer opmerkingen over maken) :D

seriously, als je nou van iedere potentiele oplichting een nieuw topic moet maken, blijf je nog wel ff bezig. no one cares....

ik zou het niet doen

Omdat het de bedoeling is dat Duitsers reageren en hij dan spijtig genoeg in Engeland zit, dus het zou dan toch beter opgestuurd worden. Ipv testen (gaat natuurlijk niet als het niet bestaat..) Is toch als classic oplichterij te omschrijven?

ik weet niet wat langzamerhand irritanter is, de scammers, of de topics over scammers (of, ik kop hem zelf maar even in, de mensen die hier weer opmerkingen over maken) :D

seriously, als je nou van iedere potentiele oplichting een nieuw topic moet maken, blijf je nog wel ff bezig. no one cares....

Het lijkt er toch op dat TS ons vraagt wat wij ervan denken? Gaat toch niet om de melding zelf hier? Als ik mijn twijfels had, zou ik ook even om feedback vragen bij anderen. Lijkt me redelijk normaal.

lijkt me ook grote kans op oplichterij, daarom zou ik er niet te ver in meegaan en zeker geen geld overmaken zo maar.

Stel dat ik nu zou zijn opgelicht (ga hem niet kopen hoor) wat dan? Interpol?

Het lijkt er toch op dat TS ons vraagt wat wij ervan denken? Gaat toch niet om de melding zelf hier? Als ik mijn twijfels had, zou ik ook even om feedback vragen bij anderen. Lijkt me redelijk normaal.

Jawel, maar deze topics starten altijd met een retorische vraag, alsof iemand ook maar uberhaupt zou zeggen "Ja! Zeker doen! :okdan: " dus vragen waarop jezelf het antwoord eigenlijk zelf al weet, gewoon niet stellen. Het is een vervelend fenomeen, net als regen, maar ook dat hoeft niet iedere dag hier vermeldt te worden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back