RM1X als HW Seq?

druid

Ouwe rot
Hey,

Ik heb een Waldorf Micro Q en een Yamaha A5000 sampler, ik sequence op het moment met ztracker op een laptop. Maar eigenlijk zou ik heel graag alleen op hardware willen werken, dat is altijd al m'n droom geweest zeg maar.

De MPC is een goede sequencer maar ik vind het prijskaartje een beetje te hoog voor m'n budget.

Dus dacht ik aan een Yamaha RM1X, is die geschikt om m'n synth en sampler te besturen? Kan ik dan bijvoorbeeld met de knoppen op de RM1X CC's naar m'n rack spullen sturen?

Ik ben benieuwd naar ervaringen?

Druid

ja dat werkt perfect...... enige limiet is 16 midi kanalen vanwege 1 midi out op de rm1x..... zoek ff op rm1x op het forum, krijg je veel info en ervaringen te lezen

hij heef fus maar 1 midi out lees ik wil dat dus zeggen dat het niet slim is om meer dan 1 hooguit 2 apparaten eraan te hangen omdat die anders hem niet strak houd de verschillende midikanalen ?!

Met mijn Rm1x stuur ik mijn hele boeltje aan. Geen problemen hoor. Werkt als een tiet. Met de Rm1x valt genoeg te programmeren om zowat alles wat je wilt te kunnen uithalen. Bij mij is e.e.a. doorgelust, maar alles loopt gewoon strak. Goede (en zo kort mogelijke) midikabels gebruiken helpen daar ook aan mee.

Een beetje deze thread heropenen...

Een beetje deze thread heropenen...

Hey...

Ik ben nog steeds geinteresseerd in een rm1x (heb het geld nog niet bij elkaar...) maar zou eigenlijk wel eens een live demo willen hebben van het ding.

Omdat ik wisselende verhalen hoor over het geluid en vooral omdat ik wil zien/weten hoe de sequencer werkt!

Ik woon in groningen, maar kan in het weekend ook met m'n OV voor gratis op stap.

Wie heeft een uurtje tijd om me de rm1x een beetje te laten zien/horen, liefst iemand die de hardware sequencer heel veel gebruikt.

Druid

Re: Een beetje deze thread heropenen...

Re: Een beetje deze thread heropenen...

Origineel geplaatst door druid
Hey...

Ik ben nog steeds geinteresseerd in een rm1x (heb het geld nog niet bij elkaar...) maar zou eigenlijk wel eens een live demo willen hebben van het ding.

Omdat ik wisselende verhalen hoor over het geluid en vooral omdat ik wil zien/weten hoe de sequencer werkt!

Ik woon in groningen, maar kan in het weekend ook met m'n OV voor gratis op stap.

Wie heeft een uurtje tijd om me de rm1x een beetje te laten zien/horen, liefst iemand die de hardware sequencer heel veel gebruikt.

Druid

Ik zou wel willen, maar woon wel ver (in België, tegen Frankrijk), zal dus moeilijk gaan.
'k Verkoop mijn RM1x voor 350€.

Ik wil ook ruilen voor je MicroQ, maar dat wil jij niet ;)

Zijn er nog andere rm1x bezitters in de buurt dichter in de buurt groningen misschien?

Misschien kan ik een keer langs komen zodat je me de rm1x kan laten zien/horen?

Druid

Back