Welke hardware / software gebruiken

dvdyck1

Stamgast
Beste,

Ik heb nog heel wat samples liggen (van mijn vroegere S6000) en wil dit nog gebruiken.
Welke hardware / software kan ik best gebruiken.

Best iets dat gemakkelijk en snel kan ingeladen worden.
Ook meerder samples tegelijkertijd gebruiken.

Wat heb ik allemaal nodig ?

Zelf dacht ik aan software + controller maar welke type ?

Bedankt,
dvdyck1

Bedankt,

Qua hardware en software moet ik terug van nul beginnen, dus ik heb niets meer (alleen een pc --> win7 en 64bit).

Ik ben de Akai samples aan het converteren naar wav files. (dat gaat, dus geen probleem)

Dus ik ben opzoek naar software om samples te importeren en een goede controler keyboard.
Moet ik ook nog een geluidskaart aankopen ??

Ik wil terug muziek maken op software niveau.
Probleem is dat er zoveel op de markt is en dat ik de bomen door het bos niet zie.

Groeten en nogmaals dank,
dvdyck1

Kontakt kan Akai libraries lezen, dat scheelt wellicht werk. Snel inladen is geen probleem.

Geluidskaart is inderdaad aan te raden als je die nog niet hebt.

Behalve Kontakt o.i.d. moet je ook nog iets hebben om de plugin in te gebruiken (vandaar de term plugin; je gebruikt het in een ander stuk software). Wat gebruikte je toen je de S6000 nog had? Cubase, Logic, iets anders?

Je kunt het zo gek maken als je wilt - hoeveel euro wil je besteden?

Ik ben heel erg blij met renoise... licentie kost paar tientjes.. en vind het echt super..
maargoed, moet je wel weer van trackers houden.. niet iedereen vind dat even lekker werken.

renoise + een el cheapo controllertje en de meest minimale soundcard die je maar kan vinden.. en gaan.
digital abonnement op computer music.. krijg je elke maand een zut plugins en een lading samples erbij
hoef je die niet meer op te zoeken op het grote boze internet (en nee.. dat is niet moeilijk.. maar kost wel weer tijd)
en een zut instructie video's en al die meuk..

maargoed.. je kan ook instappertje ableton + controller halen.. of de Cubase die je bij sommige geluidskaartjes erbij krijgt.
wat dat betreft geef ik je gelijk.. zoveel beginpunten.. wat is handig.. geen idee wat jij van je daw/muziek verwacht. voor mij.. nouja lees bovenstaande verhaal + wat hardware groovebox achtige dingen + recordertje.. klaar

Kontakt kan Akai libraries lezen, dat scheelt wellicht werk. Snel inladen is geen probleem.

Geluidskaart is inderdaad aan te raden als je die nog niet hebt.

Behalve Kontakt o.i.d. moet je ook nog iets hebben om de plugin in te gebruiken (vandaar de term plugin; je gebruikt het in een ander stuk software). Wat gebruikte je toen je de S6000 nog had? Cubase, Logic, iets anders?

Je kunt het zo gek maken als je wilt - hoeveel euro wil je besteden?

Ik gebruikte vroeger alleen maar hardware.

2000 euro wil ik besteden, maar moet niet :)

De bedoeling is snel en gemakkelijk muziek maken en mijn samples gebruiken.

Bedankt,
dvdyck1

hoi

het maakt eigenlijk niet uit wat voor software of controller je gebruikt
het gaat om de creativiteit die je uit jezelf haalt

ik hoop dat je hier wat aan hebt

succes!

Om je toch nog wat verder te helpen; dit is een hele open vraag, wat het lastig maakt om 'm te beantwoorden.
Ik gebruikte vroeger alleen maar hardware.
Waarom ben je daar mee opgehouden? Welke sequencer gebruikte je? Wil je daar ook weer naar terug of sta je voor alles open?

2000 euro wil ik besteden, maar moet niet :)
Goede monitors, goede interface, goede controller. Dat is de apparatuur die het het langste uithoudt in een studio. DAW-keuze is echt iets heel persoonlijks. Zeg dat je 250 euro opzij zet voor Cubase Artist of zo en 400-ish p/stuk voor monitors, en dan een leuke RME, dan kun je er nog genoeg hardware in pluggen, maar dat gaat er wel van uit dat je er mee door wil blijven gaan voor een tijd.

De bedoeling is snel en gemakkelijk muziek maken en mijn samples gebruiken.
Welk genre betreft het? Zoals ik al zei kan Kontakt een hoop, maar het is voornamelijk iets waar je libraries inlaadt en niet gruwelijk intuitief (en ook niet iets wat ik persoonlijk alleen zou willen gebruiken).

Denk je dat je er nog meer hardware/plugins bij nodig hebt? Installeer gewoon eens een demo van iets - Ableton Live of zo - en kijk eens wat rond in plugin-land.

Veel tijd heb ik niet meer om muziek te maken, maar wil er zeker niet stoppen.

Sequencer zou iets software moeten worden waar ik ook samples kan inladen.

Filmmuziek is het genre.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga dit allemaal bekijken.
dvdyck1

Back