Nieuwe progressive track, is het wat?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Vroeger kon ik weken pielen met een ideetje en was het nog geen nummer, nu ram ik ze er bij voorkeur zo snel mogelijk uit. Deze heb ik in 4 uurtjes gemaakt en het gaat om de grote lijnen: opbouw, break en drop.

Ik heb nauwelijks gemixed en de snare in de break is niet mooi, die pas ik nog aan. Wat vinden jullie er van? Het is in de verste verte niet mijn levenswerk, dus hou je niet in :D

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/minimal-house-with-a-cowbell

het is een goede basis maar hij is nog wel erg... generic.
Maar als dat je doel is gaatie helemaal goed komen!

Cheers,
C

Dag Chielos,

Dank voor je reactie. Mijn voornaamste doel is nu 10 nummers afmaken en een uur optreden. Dan kunnen ze vast beter en origineler en spannender, maar dat wordt dan de volgende stap. Als ik nu te kritisch ben heb ik over een jaar nog niet 1 liedje af. Net als in de 10 voorgaande jaren :D

P.S. Afmaken zit hem ook in mezelf beperken. Ik gebruik nu 2 sample cd's, Sylenth1 en FL Studio en dat is alles. Geen keuzestress en doorgaan.

Klinkt voor nu best lekker, fijne bass. Die stabs die je gebruikt, zou ik nog een a bovenop leggen (althans bij de eerste drie in de serie en bij de laatste een b). Dat geeft het iets meer spanning. Zaag synth vind ik te rauw voor de stijl. Na de break misschien een akkoordwisseling gebruiken?

Goede tips, van Lansberg. Een akkoordwisseling heb ik overwogen, maar dan wordt het bij mij vaak te vrolijk, terwijl ik het een beetje donker probeer te houden. Dat lukt me namelijk nooit, haha, Ik ga ermee aan de slag en de break kan ook nog beter.

prima als basis
misschien moet je wat meer edits enzo gaan maken
sampletjes breakfills dingen
dat je wat meer wordt beziggehouden en dat t wat spannender wordt
en misschien idd een climax bouwen

Dank snelkookbami en fjoesz, dat zijn terechte punten. De climax kan inderdaad beter en het arrangement is van dik hout zaagt men planken. Dat doe ik vaak ook wel bewust om te kijken of de verschillende onderdelen op zijn plaats vallen. Als het ergens op begint te lijken ga ik pas uitwerken. Ik puzzel dit weekend verder.

Back