OS X 10.10 Yosemite

ik werk op 10.8.6 Snow Leopard.
Noodgedwongen omdat mijn Mac Pro uit begin 2006 niet hoger ondersteund maar naar alle tevredenheid.
Ik mis al die nieuwe toeters en bellen niet (iCloud, notification centre, airdrop, enz).
Op mijn Macbook Pro draait het wel maar echte functionaliteit voegt het niet toe imho.. wel leuk voor de NSA al die social media integratie :maffia:

Alle gratis software is zowiezo verdacht.. daar profiteert de fabrikant het meest van denk ik dan

verdacht zou ik het nu ook niet noemen
maar gratis bestaat gewoon niet.
de prijs voor je software betaal je gewoon mee met je hardware
vind het wel een beter model dan bvb x-tal soorten licenties zoals bij microsoft, maar die verkopen dan ook geen hardware.

Ik vind het altijd zo mooi van Apple hoe ze alles weten neer te zetten als 'fantastisch en geweldig!'. :-)
Doorzichtige windowtjes? nieuwe machtig mooie icons? Een prachtige nieuwe trashcan?... een handigere agenda? Tja, poehee.. geweldig :D

Het komt op mij over als een gevangenisbewaarder die zijn gevangenen een mooiere doorzichtige stront emmer belooft.. wwwaaaauw! :D

Laatst gewijzigd:
Het komt op mij over als een gevangenisbewaarder die zijn gevangenen een mooiere doorzichtige stront emmer belooft.. wwwaaaauw! :D

:D

Ze deden dat bijvoorbeeld ook met hun iPods: ze hadden een fantastische toevoeging gedaan: (tromgroffel)... hij was nu in 5 kleurtjes verkrijgbaar!! Wooowwwww!!!

En ook dat geblaat over hoe handig het scherm wel niet was van de iphone 5.. 'hoefde niet groter want was nu optimaal te bedienen met 1 hand'.. En nu zijn ze toch bezig met grote schermen..

:D

Ze deden dat bijvoorbeeld ook met hun iPods: ze hadden een fantastische toevoeging gedaan: (tromgroffel)... hij was nu in 5 kleurtjes verkrijgbaar!! Wooowwwww!!!

En ook dat geblaat over hoe handig het scherm wel niet was van de iphone 5.. 'hoefde niet groter want was nu optimaal te bedienen met 1 hand'.. En nu zijn ze toch bezig met grote schermen..

Pas op dat we niet in de eeuwige MAC vs de rest battle verzanden...

Pas op dat we niet in de eeuwige MAC vs de rest battle verzanden...

Nee precies..

Ik gebruik zelf een Mac.. heeft het beste OS en programma's..
Ik ben gewoon kritisch aangezien Apple's nieuwtjes niet altijd zo fantastisch en geweldig zijn zoals ze ze presenteren..

Maar goed.. Yosemite.. Ik ben benieuwd..

Nee precies..

Ik gebruik zelf een Mac.. heeft het beste OS en programma's..
Ik ben gewoon kritisch aangezien Apple's nieuwtjes niet altijd zo fantastisch en geweldig zijn zoals ze ze presenteren..

Maar goed.. Yosemite.. Ik ben benieuwd..

Ja, die marketing talk moet je altijd voldoende wegfilteren.. :D

Voor mij is mac in gebruik het prettigst, maar ik snap de bezwaren van sommigen wel (vooral de prijs).

dit is helemaal geen mac vs. pc, android en de rest discussie
ik vind apple nog steeds veruit de beste keuze maar je mag best kritiek hebben op de weg die ze nu zijn ingeslagen
zie ook de apple+geluidskaart discussie over de nieuwe mac pro

Tja ik zie de programmeurs die het kunnen betalen of wiens baas de noodzaak van de aanschaf in ziet ook vaak op Mac OS X werken. Volgens mij zijn we wel een groep die redelijk kan inschatten of het echt allemaal gelul is. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat Mac OS X een Unix is en tegelijkertijd zeer gebruiksvriendelijke en gestandaardiseerd zijn en dat is bij Windows of Linux niet zo.

Ik weet dat als ik mijn ontwikkelomgeving script qua installatie dat het dan ook gaat werken op mijn nieuwe laptop of de PowerMac van mijn nieuwe collega.

Voor thuisgebruik zou ik het niet weten....zou ik niet persé een Mac moeten hebben voor mijn werk dan kan ik eigenlijk ook gewoon prima met Windows overweg. Ik had een Lenovootje met AMD waar ik alles mee kon wat ik wilde, was gewoon stabiel en kostte me minder dan 400 euro. Maar het is echt lastig om een goede PC te vinden in het budget segment, zo veel dingen waar je op moet letten.

geven de Audio Units al midi door sowieso?

Ben zelf van Mavericks terug naar Mountain Lion gegaan. Draait allemaal wat prettiger. Heb een Focusrite 18i20 USB audio-interface en heb er veel ellende mee. Veel ticks in het geluid en op een gegeven moment valt ie gewoon in geluid uit. De 18i20 klinkt wel keigoed.

Heeft iemand dit probleem ook ondervonden? Bij Focusrite is de driver sinds maart 2014 al niet meer geupdated. Ik hoop dat het bij 10.10 het e.e.a. verbeterd is.

Weet je toevallig of hij in de Console ook foutmeldingen gaf bij die ticks?

Ik heb met mijn MOTU 828 ticks en haperingen op Mavericks, en die gaan gepaard met IOAudioStream errors in de log. 99% van de tijd gaat het goed overigens. Ik heb deze 828 nog niet heel lang dus geen idee of hij dat onder ML zou doen (het kan ook een MOTU drive probleem zijn).

Ben zelf van Mavericks terug naar Mountain Lion gegaan. Draait allemaal wat prettiger. Heb een Focusrite 18i20 USB audio-interface en heb er veel ellende mee. Veel ticks in het geluid en op een gegeven moment valt ie gewoon in geluid uit. De 18i20 klinkt wel keigoed.

Heeft iemand dit probleem ook ondervonden? Bij Focusrite is de driver sinds maart 2014 al niet meer geupdated. Ik hoop dat het bij 10.10 het e.e.a. verbeterd is.

Ook geen bèta's?

Weet je toevallig of hij in de Console ook foutmeldingen gaf bij die ticks?

Ik heb met mijn MOTU 828 ticks en haperingen op Mavericks, en die gaan gepaard met IOAudioStream errors in de log. 99% van de tijd gaat het goed overigens. Ik heb deze 828 nog niet heel lang dus geen idee of hij dat onder ML zou doen (het kan ook een MOTU drive probleem zijn).

Nee niet dat ik weet.

Ik denk dat je misschien wel even kunt wachten met 10.10 aangezien er geen updates in zitten die voor muzikanten interessant zijn maar je moet wel goed opletten wanneer 10.9 niet meer ondersteund wordt. Mensen die nu nog een lagere versie dan 10.9 draaien krijgen volgens mij geen beveiligingsupdates meer...

Back