Simpele qualiteits geluidskaart voor mac.

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Ik gebruik al een serieuze tijd mijn computer (powermac g4,384mbram) om geluid van mijn hardware setup op te nemen, te branden, mp3's van te maken, enz..
Hiervoor gebruik ik de USB Imic van Griffin. Foto:
prod_imic.jpg

Alhoewel de website beweerd dat de geluidsqualiteit goed is, heb ik toch mijn twijfels: zoon klein ding??
Moet ik nu investeren in een soundcard? Ik heb niet veel nodig, audio in, audio uit. en daarmee al. en geen qualiteitsverlies uiteraard..

Lijkt me niet verstandig. Je geeft veel geld uit aan kwaliteits hardware (synths en samplers ofzo) bij wijze van spreken en dan ga je het met zo iets opnemen??

Origineel geplaatst door Arv
Lijkt me niet verstandig. Je geeft veel geld uit aan kwaliteits hardware (synths en samplers ofzo) bij wijze van spreken en dan ga je het met zo iets opnemen??

weet ik, vandaar dat ik alternatief zoek..
nuja, je hebt nog erger: mensen die hun master op MD opnemen :stupid

Ik weet niet wat je budget is, maar zoals bij bijna elke vraag om een simpele goede geluidskaart zal het toch wel weer uitkomen op de m-audio Audophile 2496 Al dat spul van m-audio werkt trouwens ook perfect met een mac. Sure, er zijn vast ook nog wel wat goedkopere alternatieven, maar driver support van m-audio voor mac (os x) is altijd erg goed geweest, en dat zou mij een hoop waard zijn.

Origineel geplaatst door BDeep
Ik weet niet wat je budget is, maar zoals bij bijna elke vraag om een simpele goede geluidskaart zal het toch wel weer uitkomen op de m-audio Audophile 2496 Al dat spul van m-audio werkt trouwens ook perfect met een mac. Sure, er zijn vast ook nog wel wat goedkopere alternatieven, maar driver support van m-audio voor mac (os x) is altijd erg goed geweest, en dat zou mij een hoop waard zijn.

wat moet ik met 4in/4uit?? ik heb maar max.1 in en uit nodig.
En een midi interface heb ik al (toch bedankt :P )

Ja, die audiophile is goed. Zelf heb ik de Delta-66, heb je gebalanceerde i/o op 'n breakout-box. De Delta 44 is dezelfde maar dan zonder sp/dif. Anders kun je ook naar de Echo MIA kijken.

Origineel geplaatst door rvooh
wat moet ik met 4in/4uit?? ik heb maar max.1 in en uit nodig.
En een midi interface heb ik al (toch bedankt :P )

4in/4uit is in dit geval natuurlijk wel 2x stereo in/uit (ik neem aan dat je niet mono op wilt nemen), waarvan 1x analoog en 1x digitaal. Als je deze kaart al te veel vindt, dan denk ik niet dat je zult vinden wat je zoekt, je hebt wel wat van edirol geloof ik, maar in dat geval zou ik gewoon je iMic houden, wat kwaliteit betreft.
Toch succes ermee ;)

Origineel geplaatst door BDeep
4in/4uit is in dit geval natuurlijk wel 2x stereo in/uit (ik neem aan dat je niet mono op wilt nemen), waarvan 1x analoog en 1x digitaal. Als je deze kaart al te veel vindt, dan denk ik niet dat je zult vinden wat je zoekt, je hebt wel wat van edirol geloof ik, maar in dat geval zou ik gewoon je iMic houden, wat kwaliteit betreft.
Toch succes ermee ;)

ok dan.. maar digitaal heeft ev. nog voordelen voor sampler.. maar toch..
echt geen goede,simpele (2 in, 2uit) dingen?

die audiophile is gewoon de beste in budget soundcard.

waarom maak je je eigenlijk druk om meer ins en outs dan je nodig hebt?
dan gebruik je ze toch gewoon niet?

Origineel geplaatst door Apocalypse
die audiophile is gewoon de beste in budget soundcard.

waarom maak je je eigenlijk druk om meer ins en outs dan je nodig hebt?
dan gebruik je ze toch gewoon niet?

waarom betalen voor iets wat je nooit nodig zal hebben???

nuja ok audiophile it will be, iemand 1tje tweedehands te koop? }:|

ik gebruik de AudioMedia III kaart van Digidesign in m'n G4. (2x anoloog en digitaal i/o)
Werkt prima, enige nadeel is dat ik hem iedere keer moet toewijzen als ik een audioprogramma opstart maar dat komt omdat de soundmanager die kaart iedere keer claimt... als ik hem uit mijn soundmanager zou gooien zou het perfect werken maar nu kan ik ook mp3's vanaf mijn desktop door die kaart halen en dat vind ik ook wel fijn.
Ook een nadeel van de AudioMediaIII is dat OSX hem niet ondersteunt... Digidesign verdomt het om ff een drivertje te maken voor OSX... zo dwingen ze je een nieuwe audio-interface te kopen... als ik dat al doe wordt het deze keer zeker geen digidesign.

misschien doe ik deze kaart binnenkort weg dus mail/pb me ff als je interesse hebt.

Origineel geplaatst door bounce

misschien doe ik deze kaart binnenkort weg dus mail/pb me ff als je interesse hebt.

nee zit zelf op osx en kheb ier al genoeg compatibiliteits zooi (fuck EPSON!)

lol ik weet dat dit een audio forum is en dat we niet van onderwerpen moeten afwijken...
maar quote van het jaar als het aan mij lag... "fuck epson"

.....im not the only one.......................finally

Origineel geplaatst door SlamDub
Ik heb nog een mooie Korg 1212IO geluidskaart te koop voor 100euries. :D

en kan iemand hier zn eerlijke mening over geven??? in vgl met audiophile..
nogmaals: ik draai macosx

Beetje jammer dat je nu een kaart aanbiedt (Korg 1212IO) die niét met OS X compatible is, terwijl RVOOH nog zo zegt dat hij OS X gebruikt...

Back