Diy Tube Distortion

peshay

Ingeburgerd
Ik kwam toevallig een schema tegen van een tube distortion pedaal wat me erg interresant leek, en nou heb ik geen verstand van electronica maar je lijkt er niet veel voor nodig te hebben dus het solderen zal niet zo'n punt zijn. Enige probleem is dat het volgens de tekst erbij een distortion en tremolo in 1 behuizing is. En een tremolo hoef ik er eigenlijk nie bij te hebben, Weet iemand misschien welk gedeelte ik dan weg moet halen (als dat zo makkelijk gaat ;) ) ?
hotbox.jpg

ik weet niet of dat altijd even evident is.
het grote probleem is ook om aan printplaten te geraken.
(om die dingen te bouwen dus)
verder voor de rest lijkt het me idd doenbaar

greetz

cloudy

Printplaten zijn toch gewoon verkrijgbaar? Bij een electronica-hobbywinkel ?

ja, natuurlijk, maar dan heb je van die standaard baantjes of eilandjes toestanden.
als je schakeling complex genoeg wordt dan moet je beginnen prutsen met draadjes
en wat weet ik nog en zie je voor je het weet het bos door de bomen niet meer.
(de baantjes door de draadjes in dat geval)
en das nie echt positief...

het gaat om meer specifieke printplaten die geschikt zijn voor de taak. die zijn
moeilijk te vinden, of je moet ze zelf maken, want de standaard printplaten zijn
soms problematisch dus. hoe dan ook, specifieke platen zijn nogal duur soms ook.

-greetz

cloudy

Oja, okee, ik bracht het nogal simpel.....ik bedoelde eigenlijk die printplaten waarop je met een speciale stift je printbanen moet tekenen en dan de printplaat in de etsbak. Maarja, tegenwoordig, met die digitale technieken, is elctronica niet meer zo'n grootschalige hobby...dus zal je wellicht iets beter / langer moeten zoeken om een dergelijke set (betaalbaar ?) te vinden.

Back