Origineel geplaatst door Lacrosse
Overigens .... goed opgenomen of niet, ik vind de synth sound op thriller toch weer echt van een niveau waarop de twijfel mij sterk aangrijpt of dit met digitale synths te evenaren zou zijn. Ik durf bijna overtuigd te schreeuwen: no way! Wat een karakter, wat een dikte, wat een warmte; echt HET gevoel krijg ik ervan en ik weet zeker dat ik niet de enige ben!
....INDERDAAD !!! Digitaal heeft no way dezelfde warmte, diepte, enz. Het blijft iets ongedefinieerd wazigs hebben, dat digitaal. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het oude werk van de Chemical Bros en dan naar "Star Guitar" ...BWAAH !!!!

die mix zit helemaal volgepropt, en alles is zo 1-dimensionaal als maar kan.
Ik heb dat zelf ook gemerkt, toen ik pas met Logic begon en dacht : schitterend ! Nu kunnen we alles op de PC doen, FX, softsynths, drums, en nog allemaal geautomatiseerd en ruisvrij ook ! Maarreh, het begon toch pas echt lekker te klinken toen we 20 analoge uitgangen gingen gebruiken, buizen-eq en -compressor, nog een solid state comp op elke subgroep, hier en daar een anaolge synth, een sampler enz. om wat contrast in de mix aan te brengen....
Het is en blijft schitterend, al dat automatiserings-gemak, en ruisvrijheid. Zolang je maar combineert met analoog.
(t kost een paar centen, maar dan....)