Roland XP-50 : NOISE PROBLEEM: HELP!

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Hoi.

Een Roland XP-50 workstation op de kop getikt op een rommelmarkt:
natuurlijk met gebreken blijkt nu...namelijk de volgende:
• laag volume en HEEL veel ruis in de outputs *zowel koptelefoon als main-out.
• Linker uitgang / kanaal werkt niet *zowel koptelefoon als main-out. (krijg het over de main-out opgelost door de Linker jack-plug er niet helemaal in te "klikken" ... dan krijg ik wel stereo geluid en dus niet zon heel groot probleem)
• bij opstarten " battery low " en " user memory damaged" messages te lezen in het beeldscherm: batterij vervangen (een nieuwe platte 3volt cr2032 cel batterij).... werkte niet! een willekeurig celbatterijtje erin geknald met zelfde omvang en ook 3 volt: TADAA weg problemen en de 2 meldingen zijn weg bij het opstarten.

Nu ben ik helemaal niet technisch en het ruisprobleem krijg ik dus niet opgelost...
heb hem opengemaakt en even zijn ingewanden bekeken maar zag niets raars.
BEHALVE bij de voeding zitten van die voeding caps(zo heet dat???) net witte smurrie eruit: is dit een lekkage? en kan dit het ruisprobleem veroorzaken??

zie bijlage:
• foto van voedingcaps
• foto van mainboard (zie niets geks daaraan)
• voorbeeld van hoe de XP50 klinkt. *lijkt wel soort noise envelope :D

wie kan me helpen? Wat te doen?!?!?!? Zou het leuk vinden hem weer aan de praat te krijgenvoor de JV 1080 sounds.

Attachments

• IMG_6649.JPG.jpg
    IMG_6649.JPG.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 265
  • IMG_6650.JPG.jpg
    IMG_6650.JPG.jpg
    80,6 KB · Bekeken: 252
  • roland xp50 audio problem.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 231
Thanks fetsorg maar ik probeer nog eventjes deze gemaakt te krijgen :D

iemand die misschien een goed idee heeft waar te beginnen met dit probleem? of toevallig iemand uit tilburg die er keertje vrijblijvend naar wil kijken?

Back