Paypal pick-up agents ervaringen?

Acid-e

Stamgast
Hoi,

Ik heb een analog four te koop staan hier en op marktplaats. Ik kreeg plots een heel kort bericht op mijn hotmail, met als ik dit object nog wil verkopen? Daarna kreeg ik een hele brief met soms rare woordkeuze en waarom hij perse met paypal wilde betalen.
Hierin viel me op dat hij na de betaling een personal pick-up agent ging sturen.

Ik heb dus wat gegoogled en meteen vond ik resultaten van 'pick up agent paypal scam'.
Zelf vind ik dit al veel te riskant en zal dus ook niets meer van me laten weten, want waarom zou iemand mijn pakket voor hem komen halen, maar me niet contant kunnen betalen, enz ...

Nu is mijn vraag heeft er hier iemand al ervaringen met zo'n pick-up agents?

Groeten,
Robbert

Jow Robbert man ik zou nie doen ze.. Als er al zoveel info over dit soort scams bestaat al zeker niet. Mails in gebrekkige taal en waarin ze direct uitleggen wat ze willen en hoe ze het allemaal willen zonder jouw wensen nog maar te horen is sowieso niet de manier.

waarom zou iemand mijn pakket voor hem komen halen, maar me niet contant kunnen betalen, enz ..

Inderdaad ! Gewoon zo laten! :)

je gaat naar PayPal.com en zoekt op pickup agent, wat zie je dan?

Pick Up Agents, Pick Up Artists, allemaal bah. Niet doen deze deal. Volgens mij haalt die PUA hem dan op, en op het moment dat die met je apparatuur de deur uitloopt wordt de PayPal betaling geannuleerd.

Mvg.

CoolRunning

als ie niet via iban of ca$h wilt betalen, wilt ie hem nniet hard genoeg...jammer voor hem...

Dit soort wazige berichten antwoord ik nog niet eens op, lekker laten gaan.

als diegene iemand kan inhuren om je A4 op te halen, dan kan ie ook een nieuwe betalen.
dus waarom zo moeilijk idd? bij twijfel nee.

Zal even een en ander uitleggen waarom dit geen goed idee is:

Je betaald met Paypal en dat betekend dat de koper een claim kan starten voor niet ontvangen goederen en zo zijn geld kan terugkrijgen.
Een pick up haalt het goed bij jou op waardoor je geen bewijs van verzending heb.
Bij een claim wordt er een bewijs van verzending gevraagd die je dus niet kan overleggen aangezien het goed is opgehaald en zo heeft de "koper" jouw synth en krijgt hij zijn geld terug.
Je kan het een en ander regelen met ondertekening van contracten en zo maar dit kan vervalst zijn of men heeft haast.
Kort om dit is een duidelijk voorbeeld van scam en daarom niet doen

Back