SEM clone diy?

zelf iets ineensteken gaat soms vlugger. ik heb snel een regelbare voeding met een lm317 en 337 gemaakt en dat doet het prima. voor mooiere ontwerpen had ik het geduld niet.

fotokes.....

voorlopig met met front van het origineel

Attachments

• semaq.jpg
    semaq.jpg
    82,7 KB · Bekeken: 136
  • semqf1.jpg
    semqf1.jpg
    82,1 KB · Bekeken: 134
diegene die ik gebruikt heb zijn draadversies omdat de positie van de connectoren niet juist is op mijn print
komen van de lokale elektronicaboer zijn molex met een pitch van 3.96mm maar een bestelnr heb ik daar niet van.

voor de definitieve heb ik deze bij mouser besteld, die passen perfect op het origineel, alleen heb ik te kleine gaatjes voorzien 1.2mm en zou best 1.4 zijn

http://www.mouser.be/Search/Product...088virtualkey53810000virtualkey538-09-48-4088

op de potmeterprint passen dan deze tegenhangers

http://www.mouser.be/Search/Product...081virtualkey53810000virtualkey538-26-20-2081

zijn eigenlijk niet hoog genoeg als je zoals bij het origineel de pots door de print steekt maar als je verticale pots bovenop gebruikt is dat geen probleem (afstand tusssen de printen wordt dan 1.5 cm)

voor pots heb ik mij laten adviseren door forumlid egres, die heeft daar nogal wat ervaring mee. hij raad mij deze reeks van alpha aan, zijn ook 50k lin met center detent bij dus eigenlijk al wat je nodig hebt tenzij je voor de vcofreq voor dualshaft gaat en voor filtermode switched neemt die zijn hoger en daarvoor moet dan een gat in de potpcb voorzien worden

https://www.thonk.co.uk/shop/alpha-9mm-pots/

voor de transistoren heb ik deze gebruikt

npn: 2N5172 (mouser heeft ze nog) opletten pootjes Base en Collector omwisselen blijkbaar hebben de nieuwere een andere layout dan de originele. mits een beetje verdraaid te plaatsen lukt dit goed.

pnp 2N3905 (ook bij mouser nog te vinden ) kunnen geplaatst worden zoals aangeduid op componentenlayout (middenpootje richting platte kant naar buiten geplooid.

fets: j112 is overal nog vlot verkrijgbaar. ook zoals bij de 2N3905 midden richting platte kant.

iemand enig idee waar ik een beetje fatsoenlijke knoppen kan bestellen voor de dual concentric potmeters?
het liefst iets wat er een beetje op het originel lijkt.
asje 6/4 mm
ik kan alleen maar bij dasmusicding hele lelijke bestellen......

:mega:

als je 4 setjes hebt liggen, evt. met bijbehorende pots, dan zou ik erg blij worden.
(ik ben een 2 voice aan het bouwen)
hoeft nutuulk niet gratisch...

:mega:

Zoals gebruikelijk met veel van dit soort projectjes vind ik het heel leuk om te bouwen, debuggen, en testen, maar vervolgens wordt het hooit ingebouwd in een behuizing omdat me dat veel te veel werk is :D

Ik heb dus besloten mijn exemplaar tegen kostprijs weg te doen aan een liefhebber die er wel een mooie synth van gaat bouwen. Uitzoek en debug werk is gedaan (ik weet dat sommige mensen juist daar minder goed in zijn...) Ik moet alleen nog even rekenen hoeveel het totaal precies wordt, maar liefhebbers kunnen zich vast melden.

Back