Wicked Plastic Man

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Heel erg vreselijk work in progress na een tijdje even met andere dingen bezig te zijn geweest maar weer eens wat aan het produceren geslagen....

De eerste stapjes van deze track dus ;)
Volumes, mix enz moeten nog allemaal gedaan worden, ruwe schets dus

https://soundcloud.com/warehousegrooves/work-in-prog-ma5a

Groove zit er in elk geval lekker in. Ik wil hem eigenlijk gewoon horen als ie af is. Lastig beoordelen zo. Ik mis wel nog wat melodische details. Ga je die er nog in stoppen of blijft het zo?

Wel een heerlijke "fill" (hoe noem je zoiets) op 4"25. Hij zette me echt even op het verkeerde been en dat vind ik mooi.

Hoi Bob... is inderdaad lastig beoordelen zo maar we zijn weer een stapje verder.

Zitten meer melodische dingen in (maar die kunnen er ook weer uit) heb sommige vocalen verminderd en sommige geheel verwijderd, heb geluids technisch wat kleine veranderingen gemaakt, ben nog wat geluiden aan het creeren omdat ik niet geheel tevreden ben en zit nog wat te pielen met de indeling (techno lijkt makkelijker dan het is ivm het monotone karakter en je wil er toch groove in hebben en houden)

Met andere woorden, een voorheen wit canvas met de eerste lagen verf en dus ook weer leuk om dit te doen.

De "fill" is een geknipte (oude) loop die ik weer in een andere volgorde heb gezet. (tussen het niet bouwen van nummers wil ik nog wel eens loopjes maken die ik later weer kan gebruiken)

We gaan dus lekker verder

Hij pompt al lekker iig.. Zou wel de groove van het begin iets geleidelijker laten opbouwen.. hij valt nu zo met de deur in house.. maar waarschijnlijk was dat het plan ook :)

Baslijntje mag zeker wat harder.. lekker.. vocals hook dingetjes zijn wel dik in orde al.. lekker housie :okdan;

Las dat je aan de laatste opnamen al e.e.a. had toegevoegd.. maar misschien nog wat stabjes misschien of lekker mono leadje hook-ding erbij.. anyway.. lekker bezig :)

Hij pompt al lekker iig.. Zou wel de groove van het begin iets geleidelijker laten opbouwen.. hij valt nu zo met de deur in house.. maar waarschijnlijk was dat het plan ook :)

Baslijntje mag zeker wat harder.. lekker.. vocals hook dingetjes zijn wel dik in orde al.. lekker housie :okdan;

Las dat je aan de laatste opnamen al e.e.a. had toegevoegd.. maar misschien nog wat stabjes misschien of lekker mono leadje hook-ding erbij.. anyway.. lekker bezig :)

Hey Pat,

Ik was deze avond niet in de gelegenheid om iets te doen gezien het feit dat ik ergens in Budapest vrolijke verplichtingen had (iets met bier drinken en lekker eten met goede vrienden) maar ben vanmiddag inderdaad een stuk verder gekomen.

Ik heb het begin veranderd dus het is wat minder in your face maar toch ook weer wel.
De groove is hierdoor ook wat geleidelijker (denk ik) :D

Heb er een dikke 808 kick onder gestopt dus de drum komt er iets meer uit, had er een hook uitgefilterd maar weer terug gezet en het is eigenlijk een bijna totaal ander nummer (soort van) (op een positieve manier)

Extra (ouwe school) stabjes heb ik vanmiddag ook gemaakt (twee zielen een gedachte) de lead was ik nog niet over uit (wel dat het er in moet maar nog niet het geluid zelf) ..... ben dus nog aan het engineeren qua geluid en melodie om dat juist te krijgen.

Verder was ik over een ding in het eind (van de nieuwere versie) ook nog niet tevreden dus dat moet ik ook nog even uitvogelen.

Morgen (als het lukt qua tijd) ga ik weer met frisse moed verder....

Wordt vervolgd :koffie:

beukt al lekker, ik vond hem heel goed behalve die vocal is veel te prominent aanwezig.. Voor de rest toppie !! ;)

De vocal is in de versie die er nu is (laatste loodjes) veel minder aanwezig, zal hem binnenkort hier posten.

https://soundcloud.com/warehousegrooves/wicked-plastic-man-part-i

Ok, dan maar deel 1 (deel 2 enz enz) ga ik even over nadenken :D

lekkere groove!

Thanks guys :okdan: was al bang dat het niet geluisterd werd vanwege de oudere versie die (nu) nog bovenaan staat. Maar goed om te horen :)

Dat rammelt goed door, lekker die oldschool soundjes!

Vind em zo lekkerder qua opbouw.. de stabjes komen er ook beter uit zo.. :okdan:

Hey Mac.... Eerste was ook een ruwe schets natuurlijk... leek me een keer leuk om het begin (soort van) en het eindresultaat neer te zetten.

* zou je nog een keer de BIG FUN edit kunnen re-masteren trouwens (deze toch wel heel erg geslaagd vindt)

I seem to like this. Als het maar vuil klinkt :D

Back