Artificial Frequencies MCMLXXII *second phase

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Na een tijdje van stilte maar weer eens gedaan aan de AF serie, vage IDM dus ;)

(ter info de "em, ee, es, ee" zitten er natuurlijk in als een soort van copy bescherming)

https://soundcloud.com/warehousegrooves/ma5a-af-mcmlxxii-xliopedium

Ik vind hem heel leuk! Een soort trip van Violator met een dosis van Kraftwerk erbij. Ik vind dat je hier een mooie, warme sound voor elkaar hebt gekregen.

Ik vind hem heel leuk! Een soort trip van Violator met een dosis van Kraftwerk erbij. Ik vind dat je hier een mooie, warme sound voor elkaar hebt gekregen.

Dank je Paabs :okdan: Ik ben nu wel benieuwd welke Violator (neem aan dat je DM bedoeld) track(s) je in gedachte heb of welke Kraftwerk invloeden?

Heb het geheel eigenlijk in meerdere perioden gecomponeerd (kan ik het zo zeggen?) zonder naar enige andere muziek in gedachten te hebben.
Drones heb ik deels gemaakt in minder arrangeer creatieve dagen.
Heb met een andere gedachte de mixage benaderd (klinkt imo ook iets beter) *minder bass ook :D

Wel weer jammer dat #(bron: Raapsel): "99% van de mixen die hier gepost worden klinken gewoon KUT" :D
Dus daar moeten we het maar weer mee doen :engel:

Het is meer de feel van de laatste nummers van dat album/ de kleine interludes, etc. Kraftwerk erbij, meer de "Radioactivity" gehaalte of "Electric Café"...

Over de 99%: een volwassen groep die steeds de grenzen probeert te pushen i.p.v. blijven hangen in de meningen die de ene 1% met uitspraken van zijn eigen mening ons probeert te ontmoedigen.

Het is meer de feel van de laatste nummers van dat album/ de kleine interludes, etc. Kraftwerk erbij, meer de "Radioactivity" gehaalte of "Electric Café"...

Over de 99%: een volwassen groep die steeds de grenzen probeert te pushen i.p.v. blijven hangen in de meningen die de ene 1% met uitspraken van zijn eigen mening ons probeert te ontmoedigen.

"Feel" is heel belangrijk dus dat neem ik mee als compliment :)
Ik ben niet zo snel te ontmoedigen :)

deze is niet zo zeer kut hoor. :D best aardig met de stemmetjes en 808 samples, lekker sfeertje.

deze is niet zo zeer kut hoor. :D best aardig met de stemmetjes en 808 samples, lekker sfeertje.

Gooi deze zin even door de door professor Barabas geleverde zinontleder om te kijken of er niet toevallig iets vreemds in staat :D

*natuurlijk met een aluhoedje op mijn hoofd dit opschrijft ;)

Forumleden Dr. (bob broer van Hans) van Lansberg & Zakmes bedankt voor jullie input.
(hier maar even een bedankje geplaatst)

Ja joh, hier dan ook maar even een comment plaatsen ;). Sfeer is prettig duister. De hele track is dan natuurlijk op sfeer gebouwd en dat is prima gelukt hier. Wat ik ook lekker vind, is de ruimtelijkheid in je mix. Ik zit er echt middenin. Knap. Ongebruikelijke progressies ook. ben benieuwd hoe je tot zo'n akkoordenschema komt. Is het random? :).

Bob, Heb een tijdje minder gedaan ivm te veel andere goede/leuke en anders tijdvragende dingen (maar dat had ik je al geschreven in een PB) enfin.

Had een helder moment :) (gebeurt soms) :D en dan ga je aan de slag..... heb in tegenstelling tot eerdere producties meer tijd genomen, er vaker afstand van gedaan, het via een andere weg benaderd met dit als resultaat.

Ben wel blij dat je "ongebruikelijke" progressie meld/hoort, altijd prettig om dat te horen (meen ik echt)

Akkoorden schema, is niet random (je zou het bijna denken) :D Ik probeer het tegen disonant aan te laten klinken (net niet vals) vaag enz en dat doe ik wel vaker maar dan is het iets minder merkbaar....
Expres dus. :)

Vanaf volgende week weer wat vaker op de "Doktors" afspraak ga verschijnen :D

Scrape: Donkere track in de maak, iets langzamer dan deze maar wel duisterder qua toon (your wish is my command)

Ben hier al een twee dagen aan bezig (eerst de nodige drones maken) verder vrij oldschool bijna *gefilterde broken beats enz.

Die toon aan het eind is een clitch (niets meer) in een eventuele commerciele versie is deze weg en zijn ook de MASA vocals adieu.

Maar duister is :okdan:
Geen idee wanneer het klaar is want het buiten terras moet vervangen worden :/ en we krijgen bezoek uit Nederland voor een week wat inhoud dat ik wat minder actief ben :)

Back