Vintage card voor JV serie

Status
Please reply by conversation.

C-Jay

Progressive / Tech-House
boys en girls,

ik heb al enige tijd een jv 1080. echt een koopje, dus maar aangeschaft.
maar eigenlijk met het idee er ooit cards in te doen, omdat dit natuurlijk wel de betere sounds dan intern zijn.

maar nog steeds geen vintage card kunnen vinden, althans, niet betaalbaar.
en 100 euro of meer ga ik er echt niet voor neerleggen.

dus: wie heeft er 1 voor een fijne prijs?
en zijn er gebruikers die ervaring hebben met andere cards die echt de moeite waard zijn? de orchestral is volgens mij wel dik, maar als je een padshop vst in Cubase 7 hebt, heb je die volgens mij niet echt meer nodig of wel?
en er is toch ook een pads card voor de JV serie?

heb naast de jv nog een blofeld, waar ik ook presetbanken voor zoek als aanvulling.

daarnaast nog een nord lead 1 keys, Cubase artist 7 en de V collection van arturia.

Ik vind 40 a 50€ ook wel genoeg voor een SR-JV board maar helaas zit de markt tegen. Er zijn altijd wel mensen die ze te duur aanbieden. Even geduld maar.

lijstje met boards http://www.planet-groove.com/roland/expansion.html

Ik heb er zelf 4 in een XV-5080 zitten en ook nog 4 SRX boards.

Ik denk dat je JV vooral tot zijn recht komt als je hem als super GM inzet en zo je PC ontlast. Zo kan je ook snel werken met cubase

In Cubase kan je een instrument definitie van je JV1080 instellen (ik heb alleen de full version maar ik denk dat het bij jouw ook kan) menu: Devices, Midi Device manager, install device, zoek je Jv1080. (evt expantionboards moet je zelf toevoegen.)

Op je JV1080 maakt je een perform met je basis geluiden op verschillende midi en een drum kanaal (10)

Als je een audiokaart hebt met genoeg audio ingangen, dan kun je in ook meerdere uitgangen van je JV benutten en kick, snare en overige drums L-R apart uitsturen.

Het VINTAGE SYNTH board is misschien wat over gewaardeerd, zeker in verhouding met de plug-ins die je al hebt. Maar mocht je hem op de kop kunnen tikken zou ik het toch maar doen, voor de golfvormen. Er staan ook nog een paar Mellotron samples op (Choir, Flute en Strings) en een full B3 organ met "slow" en "fast" samples

Een Sesionboard board levert je meer acoustische intrumenten op maar ook betere gitaren en de basis basgitaar geluiden.
Hier vind je ook samples van Juno Rave (basis hover), en blaster (supersaw) op. Die handig zijn voor techno synths

Wil je akoestische drums dan is BASS and DRUM Expansion Board (SR-JV80-10) misschien iets voor jou. Krijg je gelijk een set slab bass-gitaren bij.

Wil je TR909/808/303 Drums dan zou ik voor het TECHNO COLLECTION Expansion Board (SR-JV80-11) gaan.

Status
Please reply by conversation.
Back