Mindtrip (soundscape downtempo d & b)

Dilago

Ouwe rot
Ik wil er niet te veel over zeggen om het wat mysterieus te houden. Enjoy! ;)

Thanks!

En hier is de soundcloud link:

Sfeertje is wel aardig. Timing is hier en daar wel erg losjes, maar dat past ergens ook wel weer. Voor een spacy nummer is de drumpartij wel wat saai, wat meer variatie zou geen kwaad kunnen. Misschien de boel ook wat meer pannen om het wat ruimtelijker te maken, i.p.v. de bak galm.

Dank voor de reacties, helaas crashte mijn pc toen ik met dit nummer bezig was waardoor ik alleen nog de wav heb en er dus niks meer aan kan veranderen. Ik zal de tips meenemen naar de volgende track.

Toen ik d & b zag staan, verwachtte ik Drum&Bass... beetje tegenvaller dus.
Maar toch even afgeluisterd. :)

Ik vind de sound van de drums echt waanzinnig tof. Kun je vertellen wat je hebt gebruikt?
Echte drumkit, of samples?

De gitaar vind ik suck. Sound is wel ok, maar ik vind het een beetje toonladder geprul en af en toe een random akkoordje tussendoor. Muziek maken is wel meer dan met je tong uit je bek op een gitaar staan te hengsten! :P

De "zang"... tja...

Toonladder geprul? How rude! :duivels: 8o)
Dat het muziek is heb ik overigens niet beweerd, ik zei een soundscape, maar goed, ik snap je punt.

De drum is een echte kit. Het is een opname gedaan met 3 of 4 mics in onze vaste oefenruimte om het geluid goed te krijgen, daar heb ik een stuk of acht maten van gesampled en die geloopt. Qua bewerking heb ik ze geheel rauw gelaten en enkel zo luid mogelijk in de mix en compressie over de eindmix gedaan.

Ik mag dat wel, gewoon lekker beetje de boel bij elkaar jammen..
Heb je alles zelf gespeeld in "overdub"? Of had je wat vrinden in de studio.

Dat doet me deugd Arv, ik houd er zelf ook van want anders had ik het niet gepost. :)

Ik heb alles zelf ingespeeld overdub inderdaad. De drums zijn een sample van een opname van een jaar geleden waarschijnlijk. Deze heb ik acht maten van geknipt en die geloopt. Vervolgens heb ik de gitaar gepakt en daar live bijgespeeld. Dat spoor heb ik reverb en overdrive opgezet en daarna heb ik als laatste er overheen 'gezongen'. De valse stukken zang heb ik weggeknipt en over wat resteerde een bak reverb gedaan.

Live drums, het maakt zoveel verschil! Ook al knip je het tot gort, het is altijd leuker/anders dan de standaard plugs/sample packs.

Ow absoluut! Precies daarom ben ik opgehouden met al dat gesodemieter met samplepacks en digidrums (alle electronische kits inclusief) en heb een akoestisch Mapex jazzkitje gekocht voor zo'n 1000 euro met bekkens en hardware. Al koop je een Roland td 30 voor een paar duizend euro, nooit een keer dat het beter zal klinken of er maar in de buurt komt. Problem solved. :)

Back