The scorpion and the frog

Ik neem aan dat je de track nog niet gemasterd hebt. Het klinkt lekker spacey. Maar ik mis wat stevigheid (de beat en/of de bas klinkt iets te vaag, misschien heb je het zelf door).

De sprekende stem past hier niet echt bij, het leidt te veel af van het nummer en dat is zonde want je hebt hier een hele mooie sfeer neergezet!

Ik ben het met Pablo eens Camiel. De vocals zijn een soort storende factor in de algehele sfeer v.d. track. Ditch them

...En vervang ze. Ik zal even kijken of ik hier toch (uiteindelijk) iets kan doen, vocaal jam helpt

Ik zal eens kijken hoe ik de beat en bas steviger kan krijgen.De track is in a-mineur Pablo. Ik ben wel nieuwsgierig waar je mee komt! Ik zal je vanavond anders een aangepaste versie mailen zonder vocaal. :)

Súper, lijkt me leuk om te proberen.

Ik ben benieuwd naar het resultaat met Pablo. Enige dat ik nog kwijt zou willen erover, is dat je track ietwat donker is (prima verder, helemaal niks mis mee) maar daardoor heel erg gecenterd klinkt. Je zou bijvoorbeeld nog een klein beetje panning in je arpeggio en de delay kunnen brengen. Nu zit het meer in subtiele kleine elementen en de beat, maar de zware ondertoon dreunt volle gas door het midden heen. Op het einde is het wel wat beter, maar dat komt dus weer vooral door de beat.

Interessante opmerking! De arpeggio heeft op bepaalde momenten ook een delay, maar ik geef toe dat toen ik het vanochtend weer luisterde, deze niet erg hoorbaar is. Zal de arp iets meer pannen. Die staat nu geloof ik op 14r. Verder heb ik hem lichtjes (ik meen in een 3/4 maat) op panning staan (pan effect in ableton). Eerder had ik die extremer staan, maar ik vond dat hij daardoor ging zwabberen. Ik merk ook dat wanneer het filter verder open gaat de volumedruk toe lijkt te nemen. Wellicht nog iets compressie erop zetten.

De beat en bas knalt er nu wel meer in.

Soms is rust inderdaad nodig, zeker in deze tijden van over-overvloed van techniek en muzikantenspeelgoed.
Files zijn in orde ontvangen hier.

Nou, het had meer te maken met geen fut hebben nadat eindelijk de dametjes op bed lagen. :)

En als ik dan wat muziek ging maken, was ik alleen de hele tijd bezig om bijvoorbeeld een kick goed te laten klinken.

Daar heb ik toevallig ook last van gehad de laatste tijd. Het perfecte geluid bestaat niet. Je hebt je eigen sound en jij bepaalt hoe jij wilt klinken. Een kick goed laten klinken kost veel tijd en het is moeilijk om uiteindelijk tevreden zijn met wat je hebt bereikt (als voorbeeld dus).

Back