Dozart – I Dream About Things Way Beyond This Atmosphere

Dozart

Ouwe rot
Nieuwe track weer. Ik denk dat ie al wel aardig richting af aan het komen is. Wil 'm graag weer even delen hier. Benieuwd wat jullie ervan vinden en nog punten hebben om nog eens extra aandacht aan te besteden.
Genre is weer psytrance. Ik hoop dat de track een coole reis is die meeneemt naar dreamy landscapes en wazige sferen. Heel benieuwd wat U ervan vindt!

A lucid journey beyond the body.

Floating between dream and dimension,
where sound becomes space
and reality slowly dissolves.

Sounds voornamelijk gemaakt met Serum 2. Sylenth. Kick 3. Bass=ook Serum 2.
En gespeeld met verschillende vocals.
1777046373641.png

Ik ga aangifte doen wegens racisme op dit forum, want niemand luistert =(

Kleine aanvulling:
ik ben vooral benieuwd naar feedback op:
– balans low-end vs highs
– of de climax te druk aanvoelt of juist goed werkt
– blending van de vocals etc....

Bijzondere track ;). Heel goeie productie, mix en master... denk dat er niets op aan te merken valt en dat daarom niemand reageert :dubbel:
Dank je! Hèhè, eindelijk iemand! :D
Ik ben ook sinds de upload en nu al heel wat edits verder. ;)
Dan geef ik mezelf meestal op den duur maar feedback haha (met pen en papier en een schrijfblok, ja..)

Dank voor je fijne reactie.
Je wilt toch uiteindelijk ff delen en een beetje bevestiging (of juist niet) voordat ik 'm openbaar soundcloud op slinger. Hoort erbij hè. :)

Laatst gewijzigd:
De reverbs/echo nog wat opgeschoond, waardoor de drukkere gedeeltes nu denk ik beter uitkomen en minder vermoeiend voor de oren zijn. Finishing touch. Nothing dramatic. 🙃🙂
En lichte dynamische boost @95hz op kick en bass bus...

Toch nog een heel klein tikkie - maar wel goed merkbaar toch - laag erbij gedaan. Vond het toch nog net iets té licht klinken in het low-end als ik 'm buiten beluisterde op de koptelefoon. Nou knalt en groovet ie net ff lekkerder zoals ie moet vind ik. :)

En die sound van het intro er rustig ingefilterd als de kick en bass erbij komen, zodat het wat meer chill opbouwt daar.
Voor de rest is de track denk ik zo ongeveer wel af nu...

Laatst gewijzigd:
Dikke track, verlang nu al terug naar die psy feestjes in de jaren 90 in de melkweg, wat waren die gaaf! Er komt alleen zo'n hoge bel sound op 2 minuten, die staat wat mij betreft te hard. ik vind hem tussen 5:30 en 6:42 wel iets te druk worden maar kan komen omdat ik vrijwel nooit meer psy trance luister. Maar die wekker is dan wel echt heel tof, alleen had ik hem liever op 7:00 horen af gaan, want dan sta ik elke ochtend op :D .

Dikke track, verlang nu al terug naar die psy feestjes in de jaren 90 in de melkweg, wat waren die gaaf! Er komt alleen zo'n hoge bel sound op 2 minuten, die staat wat mij betreft te hard. ik vind hem tussen 5:30 en 6:42 wel iets te druk worden maar kan komen omdat ik vrijwel nooit meer psy trance luister. Maar die wekker is dan wel echt heel tof, alleen had ik hem liever op 7:00 horen af gaan, want dan sta ik elke ochtend op :D .
Godzijdank draai ik alleen nog maar avond- en nachtdiensten, dus nooit meer wekkers :D
Je had wel gelijk wat betreft die bell. Maar ik dacht dat wel iets had op die manier. Nu heb ik 'm toch zachter gezet. Een klein beetje dynamic EQ erop hier en daar. Tussen 5:30 en 6:42 nog wat vocals een klein beetje veranderd qua volume (zachter/ meer blenden met de rest), een beetje extra high cut op de echo. Verder is dat stuk ook wel druk bedoeld. Als een soort hypnotische extase. Hoe vind je dat nu? Moet natuurlijk net niet die grens over dat het té druk overkomt. Soms lastig balanceren dat soort dingen.

Dat drukke klopte toch wel, en het was er bij nader inzien ook nog niet écht uit. Ik denk dat ik al weet wat de oorzaak was: phase-issues. Op dat stuk gaan allerlei vocal-loops in elkaar, door de echo-plugin heen, en blijkbaar zat er een hoop masking en cancelation in nog. Dan krijg je een beetje een geluidsbrei. Als het goed is dat nu mooi opgelost. Als ik SPAN erop zet wordt het bevestigd. Blijf nu mooi groen aan de kant van de juiste balans.
Opgelost met track delay. Dat ze allemaal net ff een paar ms later of vroeger beginnen. Doet echt wonderen in dit geval. Op de vocalgroep ook utiliy gezet en een klein beetje minder stereo. Nog beter voor de phase balans. :)

Als het goed is moet dat stuk nu beter klinken en minder druk/rommelig.......

Nou, ik heb een riskante ingreep gedaan, maar ik vond het nodig. De envelope van de kick veranderd. Hij heeft nu een rondere, dikkere tail, waardoor een vollere, dikkere fundering onder de track. Maakt het geheel stuwender qua energie denk ik. En de transient slope juist in iets meer in laten zakken, wat denk ik ook bijdraagt aan een betere klik met de bassline. 👍

Ik vind die bell sound wel een stuk beter klinken maar wat heb je gedaan op 1:59? alles valt stil voor 1 a 2 seconden? en op 2:27 hoor ik een kick die daar eigenlijk overbodig is? Verder echt wel een geslaagde track hoor!

Ik vind die bell sound wel een stuk beter klinken maar wat heb je gedaan op 1:59? alles valt stil voor 1 a 2 seconden? en op 2:27 hoor ik een kick die daar eigenlijk overbodig is? Verder echt wel een geslaagde track hoor!
Dat op 1:59 was al zo volgens mij toch? 8D Is een high-cut filter automation. Die op 2:27 was er eerder al ook. Maar het is wel ineens een andere kickdrum ja. Had je wel een punt. Nu de gewone standaard kick die daar eenmaal slaat.

Verder de transient attack weer wat omhoog nu. Nou moet ik wel ophouden hoor. Zit weer helemaal in een irritante rabit hole met die kut kick!! :D
Soms is dat echt zoooooo lastig te bepalen hoe je nou de sweet spot vind. Vast herkenbaar voor mede-producer nerdo's :P
En als je dan ff wat anders gaat doen en een paar uur verder terugluistert, heb je 'm ineens zo te pakken en weet je precies wat je moet doen. (vaak dan)

Dat op 1:59 was al zo volgens mij toch? 8D Is een high-cut filter automation. Die op 2:27 was er eerder al ook. Maar het is wel ineens een andere kickdrum ja. Had je wel een punt. Nu de gewone standaard kick die daar eenmaal slaat.

Verder de transient attack weer wat omhoog nu. Nou moet ik wel ophouden hoor. Zit weer helemaal in een irritante rabit hole met die kut kick!! :D
Soms is dat echt zoooooo lastig te bepalen hoe je nou de sweet spot vind. Vast herkenbaar voor mede-producer nerdo's :P
En als je dan ff wat anders gaat doen en een paar uur verder terugluistert, heb je 'm ineens zo te pakken en weet je precies wat je moet doen. (vaak dan)
Dat op 2 min klinkt echt wel raar, kan me niet voorstellen dat dat bedoeld is. En met die kick bedoelde ik dat ik daar helemaal geen kick verwacht. Maar ik heb dan ook geen verstand van psy 😁

De balans heb ik iig weer weten te herstellen. Dat was nog ff een gekut zeg vanmiddag 😅
Nou klinkt het eindelijk weer naar m'n zin.

Dat op 2 min klinkt echt wel raar, kan me niet voorstellen dat dat bedoeld is. En met die kick bedoelde ik dat ik daar helemaal geen kick verwacht. Maar ik heb dan ook geen verstand van psy 😁
'psy' of niet.. het moet gewoon muzikaal aanspreken natuurlijk. Maar zo raar klinkt dat toch ook weer niet, die stukjes?
Ben het zelf toch wel eens met die edits als ik het nu zo terugluister :P

'psy' of niet.. het moet gewoon muzikaal aanspreken natuurlijk. Maar zo raar klinkt dat toch ook weer niet, die stukjes?
Ben het zelf toch wel eens met die edits als ik het nu zo terugluister :P
zekers, en nee het gaat om niks eigenlijk. Als ik jou was zou ik op Beatport even checken op goeie psy-trance labels en deze als demo sturen.

Gaaf hoor, er zitten hele toffe dingen dingen in. Ik ben geen liefhebber van het genre om te luisteren, als ik dat parkeer ik dan hoor ik gigantische creativiteit, die tientallen transities vind ik heel cool gedaan en kan ik zeer waarderen. Ik begin gaandeweg ook het soort muziek meer te waarderen, dat komt denk ik omdat deze het heel goed is uitgevoerd.

Back