Zowel East West Complete Composers Collection 2 (EDU versie) als Komplete 9 Ultimate (upgrade) zijn in de aanbieding op het moment en kosten ongeveer hetzelfde. Ik heb ongeveer een jaar geleden Komplete 9 (niet Ultimate) gekocht, en ben daar zeer tevreden over. Heb dat toentertijd gekocht als een eerste stap in software en met het idee later de instrumenten die ik het meest gebruik/die me niet aanstaan te verbeteren. Dus ik heb nu 2 opties op het oog:
- Mijn versie van Komplete 9 upgraden naar Komplete 9 Ultimate (€250)
- Complete Composers Collection 2 kopen (afhankelijk van de pakketten €300-€400 euro)
Wat ik voornamelijk wil verbeteren, zijn de pianos en de strings. K9U heeft alleen Alicia's Keys erbij, en ik weet niet of die zoveel beter is, maar wel Session Strings Pro, een verbeterde versie van Session Strings uit K9. CCC schijnt uit te blinken op het gebied van samples, en ik moet zeggen dat de pianos en strings zeker fantastisch klinken!
Ik wil het liefst mijn opties zo breed mogelijk houden wat betreft genre's en instrumenten. Omdat K9 best goede synths heeft, heb ik een gevoelsmatige voorkeur voor CCC (en dan wachten op K10 of K10U). Ik ben er dan nog niet helemaal uit welke VI's ik zou moeten kiezen...
Heeft iemand tips of raad om mij door deze zee van keuzes te helpen?
- Mijn versie van Komplete 9 upgraden naar Komplete 9 Ultimate (€250)
- Complete Composers Collection 2 kopen (afhankelijk van de pakketten €300-€400 euro)
Wat ik voornamelijk wil verbeteren, zijn de pianos en de strings. K9U heeft alleen Alicia's Keys erbij, en ik weet niet of die zoveel beter is, maar wel Session Strings Pro, een verbeterde versie van Session Strings uit K9. CCC schijnt uit te blinken op het gebied van samples, en ik moet zeggen dat de pianos en strings zeker fantastisch klinken!
Ik wil het liefst mijn opties zo breed mogelijk houden wat betreft genre's en instrumenten. Omdat K9 best goede synths heeft, heb ik een gevoelsmatige voorkeur voor CCC (en dan wachten op K10 of K10U). Ik ben er dan nog niet helemaal uit welke VI's ik zou moeten kiezen...
Heeft iemand tips of raad om mij door deze zee van keuzes te helpen?