Complete Composers Collection 2 vs Komplete 9 Ultimate

Okee,en welke Daw gebruik je?
Neem aan dat je 64 bit gebruikt.Loopt het allemaal soepel?

Mijn belangrijkste DAW is Cubase 7.5 (64 bit idd). Soms speel ik de samples gewoon stand alone, de piano vaak. Ik gebruik voor live ook MainStage, maar verwacht voorlopig niet dat ik daar EW in ga gebruiken (bijna alleen maar Native Instruments).

Zag dat ze de ccc3 hebben aangepast.
Je kunt nu kiezen uit vip,pro,gold.
Even een berekening gemaakt,maar volgens mij is het nu een stuk duurder geworden.
Zou ik mogen vragen welke pakketten jij hebt en wat jij ervoor betaald hebt?

Ik heb alleen maar gold versies en ik heb het gekocht met een studentenkorting tijdens een actie (die nu wel voorbij zal zijn). De pakketten die ik heb:
- Symphonic Choirs
- Symphonic Orchestra
- Hollywood Strings
- Hollywood Brass
- The Dark Side
- Ministry Of Rock 2
- En natuurlijk Pianos
Voor een totaalprijs van 396 en een beetje euro

Aha..dat kan ik idd niet vergelijken.
thanks.
Bevalt de software trouwens goed?

De software bevalt prima. Het heeft wel een grotere leercurve en is meer bedoeld voor programmeerwerk dan voor real-time gebruik, naar mijn gevoel. Ik vind het jammer dat bij de Gold versies alleen de "player" samples zijn geleverd, ik zou liever de "close" samples hebben gehad ipv de "player". Met name bij de piano klinken deze veel te wollig voor m'n gevoel.

Hmmm.okee.maar ik neem aan dat ze te upgraden zijn naar diamant versies.
Zal ook niet voor niets zjjn.maar de mogelijkheid is er toch?
Zit trouwens in Symphonic orchestra niet ongeveer zo'n beetje alles wat je nodig hebt?
Of zit er duidelijk verschil tussen Symphonic orchestra en hollywood brass, strings?

Ik weet niet precies wat je nodig hebt ;)

Er zit lig een duidelijk verschil tussen de Symphonic en Hollywood series. Persoonlijk vind ik de Symphonic iets toegankelijker (voor een beginner) en responsiever om zo te spelen, maar moet toegeven dat ik nog geen grote orkestraties heb gedaan in Hollywood. Feit is wel dat ik van de Hollywood series ook alleen de Gold versie heb, en bij Symphonic maken ze geloof ik geen onderscheid.

Okee,duidelijk.bedankt.

Ik ben gewoon benieuwd wat gebruikers van ewql ervan vinden.
Ik heb momenteel Hollywood collection van Nexus 2.(bevalt overigens erg goed).
Maar zit er zo af en toe wel eens over te denken om het orchestrale naar een iets hoger level te tillen.
Hoewel ik sterk mijn twijfels heb dat de samples van Hollywood nexus,voor een groot deel uit ewql pakketten komen.
Weliswaar zonder articulaties,maar nexus moet natuurlijk ergens z'n samples vandaan halen.
Tis best een hoop geld,Dus een beetje gebruikers info verzamelen kan geen kwaad.

Back