nieuwe mixer alles aansluiten

justin

Shauna
Oke hier komt ie.

Heb dus heel lang op een ouwe rossmixer gewerkt(16kanaals,4aux sends eq),gebruikte hem alleen om alles aan te hangen. Het mixen,masteren etc.. etc.. deed ik dus voorheen alleen maar in Cubase.

Heb nu een mackiesr24. Nu is mijn vraag hoe kan ik alles het beste aansluiten. Want heb me doordat ik altijd alles in cubase deed geen kaas gegeten van mixers. Maar aangezien me ross niet zo lekker meer was. Heb ik toch maar een goede mixer gekocht.

Dus:

mackie sr24
ewx 24/96 2xin,2xuit(helaas maar 2x)
versterker + JBL boxjes

ga uit van bijv.

Sampler
synth etc.

In de handleiding staan wel allemaal dingen,maar dei zijn voor mij niet van toepassing,aangezien het ook een livemixer is en een aantal dingetjes worden me maar niet helder.

Hoe kan ik alles dan het beste aansluiten? Zou wel weer als voorheen kunnen werken,maar wil toch ook een beetje direct in kunnen grijpen. Dus gewoon alles met de hand mixen. Waar kan ik de subgroepen dan voor gebruiken.

Iemand enig idee?BEDANKT!:)

Ik zou de stekkers gebruiken als ik jouw was.
Maar als het niet past dan is het niet goed. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Ik zou de stekkers gebruiken als ik jouw was.
Maar als het niet past dan is het niet goed. ;)

Blijkbaar wil ik dingen die niet mogelijk zijn met me huidige setup! Maar goed heb het ongeveer wel.

Maar mijn enige vraag is waar kan ik de subgroepen voor gebruiken? als iemand mij dat mischien kan uitleggen???

Bedankt.

Origineel geplaatst door justin

Maar mijn enige vraag is waar kan ik de subgroepen voor gebruiken? als iemand mij dat mischien kan uitleggen???

Bedankt.

Ik gebruik mijn subgroepen om bvb compressie op maar enkele kanalen te steken.. Of om een geluid naar de sampler te sturen (zuigt wel zo want effecten gaan nie mee op de sub).. Of om bijvoorbeeld als main volume te gebruiken voor een bak met veel outputs (tr-707)..
Ik heb wel een behringer mx3284a

Origineel geplaatst door justin
Blijkbaar wil ik dingen die niet mogelijk zijn met me huidige setup! Maar goed heb het ongeveer wel.

Bedankt.

Subgroepen worden o.a. gebruikt voor:
- om een pre-mix te maken van een groep bronnen die met de subgroepfaders dan zonder onderlinge balansverstoring als 1 blok naar de main outs te mixen, bijvoorbeeld drums, koor;
- om een mix van meerdere bronnen op te nemen zonder invloed van de main outs / afluistering (waarop de effecten dan terugkomen
- om monitor signalen onafhankelijk van de main outs te regelen

Origineel geplaatst door matrix
Subgroepen worden o.a. gebruikt voor:
- om een pre-mix te maken van een groep bronnen die met de subgroepfaders dan zonder onderlinge balansverstoring als 1 blok naar de main outs te mixen, bijvoorbeeld drums, koor;
- om een mix van meerdere bronnen op te nemen zonder invloed van de main outs / afluistering (waarop de effecten dan terugkomen
- om monitor signalen onafhankelijk van de main outs te regelen

Heb het al met dank aan een forumlid. Dacht blijkbaar te moeilijk!:stupid Heb ik helaas weleens vaker last van.

Bedankt nog;)

Back