Bricked firmware Moog Little Phatty

Tank

100% Batser
Hey guys,

Onlangs is een moog little phatty van mij vastgelopen door een bricked firmware.
Ik zou hem kunnen weg brengen naar een moog dealer in Nederland maar na wat mailtjes naar diverse zaken heb ik gehoord dat het dan toch een tijdje zou kunnen gaan duren.

Ik heb gezien dat het niet heel ingewikkeld is om dit zelf te fixen met een debugger:

SILICON LABORATORIES - DEBUGADPTR1-USB - ADAPTER, USB, DEBUG, FOR C8051FXXX
http://uk.farnell.com/silicon-laboratories/debugadptr1-usb/adaptor-usb-debug-for-c8051fxx/dp/1186943

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Tevens zou ik er graag een over willen nemen van een van onze mede forum leden mocht er iemand zijn die hem nog heeft liggen.

Mvg :mega:

Ik neem aan dat je dit filmpje hebt gezien:

https://www.youtube.com/watch?v=-VMCijPZiLU

Het lijkt erop dat die kerel de debugger gebruikt als in-system programmer via de JTAG header.
Er zijn goedkopere JTAG programmers te vinden op Ebay maar je hebt niet de garantie dat deze werken.
Ik zou dezelfde truuk doen die hij in het filmpje doet: ding bij Farnell kopen. Dan kun je nog met die
kerel mailen als je het niet voor elkaar krijgt. En die 50-60 euro voor de debugger is een stuk goedkoper
dan laten repareren door een officiele reparateur.

Heiko

Ik heb het filmpje gezien, thanks voor je reactie!
Ik heb contact gehad met moog, en alles wat ze wilden doen is mij doorverwijzen naar de debugger

Perry Willig <perry@moogmusic.com>

Hey Marco,

Sorry about the update trouble. What message are you getting from the Little Phatty? Depending on what stage the update process is stuck on, it may be possible to break it out of this mode without the adapter. However, when all else fails, the USB Debug Adapter is the answer:
http://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBDebug.aspx
This allows you to plug directly into the main board and load firmware straight into the processor. If it comes to this, I will be happy to provide all of the necessary files and instructions.

En dit terwijl het een veel voorkomend probleem is bij de phatty users, je zou dan wel verwachten dat ze dit beter op zouden pakken,

Anyway mocht iemand er nog een hebben liggen hier op het forum dan neem ik die graag over, anders zal ik hem toch moeten bestellen:)

volgens mij pakken ze dit prima op, gewoon zo´n usb debug adapter kopen...

:mega:

Ik heb het filmpje gezien, thanks voor je reactie!
Ik heb contact gehad met moog, en alles wat ze wilden doen is mij doorverwijzen naar de debugger

Perry Willig <perry@moogmusic.com>

Hey Marco,

Sorry about the update trouble. What message are you getting from the Little Phatty? Depending on what stage the update process is stuck on, it may be possible to break it out of this mode without the adapter. However, when all else fails, the USB Debug Adapter is the answer:
http://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBDebug.aspx
This allows you to plug directly into the main board and load firmware straight into the processor. If it comes to this, I will be happy to provide all of the necessary files and instructions.

En dit terwijl het een veel voorkomend probleem is bij de phatty users, je zou dan wel verwachten dat ze dit beter op zouden pakken,

let wel op als je de USB debugger bestelt, dat die verkopers het via de duurste FedEx optie versturen. Ik had hem binnen 2 dagen in huis. Kosten 25 dollar voor de debugger en 85 dollar voor de verzending.

@Rene heb jij er dan nog heel toevallig een liggen, en wat wil je er voor hebben als je hem wegdoet:halleluja

It's alive again! bedankt voor de reacties...mocht er ooit in de toekomst iemand zijn die een debugger zoekt...Be my guest!

Fijn dat hij het weer doet maar belachelijk dat Moog niet een oplossing bedenkt.
Ze zijn er niet op vooruitgegaan sinds Bob dood is.
Ik wacht nog steeds op mijnVoyagerknop...Heidi en Amos deden hun werk goed maar nu is het volgens mij een laag niveau.

Wat vervelend om te horen, ja ze zijn idd nog niet helemaal up en running qua service sinds bob er niet meer is.

Overigens mijn value knob moet ook nog worden gerepareerd, heb er al contact over gehad hoop dat dat net zo vlot verloopt als het laatste contact wat ik met ze heb gehad.

Zat op een mailtje te wachten omdat ik nog een stukje software miste, heb gewoon naar moog US gebeld binnen 2 minnuten was het opgelost en kreeg ik het toegemaild.
De beller is sneller:)

Iemand nog een debugger liggen? of iemand die mij kan helpen met het opnieuw inladen dmv een debugger?

Alvast bedankt!

Back