Poly800 string geluid

peshay

Ingeburgerd
Ik heb al in verschillende threads gelezen dat de poly800 een goeie bak is voor "detroit"achtige string geluiden, nou ben ik zelfs een groot fan van detroit techno maar ik zou wel eens willen horen of ie echt in staat is om die geluiden te maken voor ik zo'n apparaat ga kopen/zoeken. Dus zou iemand wat kunnen opnemen zodat ik ff mee kan luisteren? (een multisample zou natuurlijk helemaal top zijn dan kan ik die alvast gebruiken tot ik zo'n bak heb ;) )

Als je me kunt vertellen wat een detroit string is (of een voorbeeld hebt) dan kan ik even kijken wat ik kan doen voor je

Wel tof om te zien dat toch nog aardig wat mensen geintereseerd zijn in de Detroit techno, echt beter.

Maar wat die detroit strings betrefd, die haal je ook wel uit een juno of een softsynth hoor, de meeste strings zoals Derrick May die gebruikt zijn sawtooth strings, niet moeilijk na te bootsen. De kracht van die strings zitten m toch voornamelijk in de manier waarop hij ze speelt. De melodieen dus.

maar suk6 ermee iig:doei:

Ben ff op zoek naar een stukje om je te laten horen, maar das nog niet zo makkelijk als ik dacht. Heeft iemand anders misschien een link? wat betreft het namaken van de strings met andere soft/hardware; daar ben ik ook mee bezig geweest (even) maar het klonk gewoon net wat anders, en aangezien ik dus misschien zo'n poly800 ga kopen wou ik ff weten of die wel het geluid bezat dat ik voor ogen had.

Het enige kenmerkende van de Poly 800 is dat je sinusgolven kunt toevoegen bij je andere zaagtandjes. Die sinussen hebben allemaal een andere voetmaat zodat, als je ze gebruikt, er altijd een orgel-achtige sound overblijft.

't Is maar wat je mooi vind... :D

Back