Even mijn Tempest uitlaten

Wat horen we precies van de Tempest?
Is alles wat je hoort de Tempest? Ik zie je in het filmpje op een JX-3P en een pro-One spelen als ik me niet vergis.

Ofwel: Welke geluiden zijn van de tempest en in hoeverre is daar een sample of synthese in gebruik?

Tempest is alleen in gebruik voor de drumgeluiden en ritme-opbouw, ondersteund door nog wat extra hats en iets meer sub-kicks uit Logic ultrabeat.

Bas en sub-bas komen uit de Minimoog, aangevuld door de Pro One. JX-3P en Prophet 08 worden gebruikt voor pads.

Ik wil niet rot doen, maar de drum geluiden mogen wat mij betreft echt wel snappier....ik mis nu energie uit de drums.

de dingen die het ballen geven komen dus niet uit de tempest :)

Dat is fijn toch.....maar dat maakt de Tempest iig geen peper.

Het filmpje wat erbij zit en de muziek kon ik wel waarderen hoor....

Ik had het misschien iets minder moeten brengen als "dit is een tempest showcase" als het puur om de sound gaat. Toch vind ik dat de Tempest dit nummer maakt, maar dat is vooral omdat het verantwoordelijk is voor de basis-groove. De hoeveelheid variëteit die je kan halen uit een enkele 'beat' van 4 maten door te spelen met controls is voor mij in ieder geval een godsgeschenk. Ik heb het gevoel dat mensen hem te veel proberen in het x0x-keurslijf te dwingen en dan van een koude kermis thuiskomen. Analoog of niet, het is geen Roland.

Ik had het misschien iets minder moeten brengen als "dit is een tempest showcase" als het puur om de sound gaat. Toch vind ik dat de Tempest dit nummer maakt, maar dat is vooral omdat het verantwoordelijk is voor de basis-groove. De hoeveelheid variëteit die je kan halen uit een enkele 'beat' van 4 maten door te spelen met controls is voor mij in ieder geval een godsgeschenk. Ik heb het gevoel dat mensen hem te veel proberen in het x0x-keurslijf te dwingen en dan van een koude kermis thuiskomen. Analoog of niet, het is geen Roland.

Op basis van je manier van aankondigen was ik daar wel vanuit gegaan inderdaad, vandaar ook mijn vragen. Verder is het natuurlijk totaal niet boeiend wat anderen van een apparaat vinden. Zolang jij er een goede klik mee hebt en er resultaten mee boekt waar je tevreden over bent is er simpelweg geen enkele reden om te twijfelen aan je aankoop. :)

Hier word ik nou blij van, wat een vet nummer zeg :halleluja

Of de Tempest nou 'phat' klinkt of niet, ik hoor i.i.g. dat hij je heeft geïnspireerd tot een bijzonder ritme dat niet iedereen al gebruikt.

En nu op repeat :)

Ik heb het gevoel dat mensen hem te veel proberen in het x0x-keurslijf te dwingen en dan van een koude kermis thuiskomen. Analoog of niet, het is geen Roland.

In mijn geval klopt dat gevoel niet.

Ik had de vreemde gewaarwording dat de combinatie van de track en de beelden samen heel erg goed werkt. Ik had in eerste instantie alleen de audio aanstaan, daarna beelden erbij gekeken. En ineens werd de track daardoor veel boeiender. Heel vreemd. Maar tof gedaan dus! :okdan:

wat zijn "standaard noten" volgens mij zijn alle 12 op een oktaaf gelijkwaardig? :D

Back