ken stone lfo utillity modificeren

Portamentus

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een circuit gevonden van ken stone.
http://cgs.synth.net/modules/cgs58_lfo.html

Dit is de eerste synth die ik bouw. Het probleem is alleen dat ik het niet naar wens kan aanpassen.
ik de pitch niet kan aanpassen en er is ook geen cv input. Dus ik kan het alleen gebruiken door een sequenser toe te voegen. Ik vroeg me af of er een pitch bend circuit is die ik toe kan voegen. Het liefst eentje met weinig tot geen ictjes want ik heb momenteel het geld er niet voor want dat heb ik opzij gezet voor de vakantie. :p ik hoop dat iemand een leuk trucje kent zoals een pitchweel of em tot keyboard die ik aan kan sluiten via een cv in door het circuit aan te passen.

Sorry als ik onduidelijk ben geweest. Het zit alleen zo dat ik moe was toen ik begon met dit draadje.

Het zit namelijk zo. Ik ben halve wegen met een LFO Module van Ken Stone. Nu ik even heel kritisch naar het schema kijk zie ik dat ik het alleen via potmeters kan besturen. Er zit alleen een shape, speed en vari functie op. Ik ben al een tijdje bezig om een trucje te vinden. Want ik wil eigenlijk met een keyboard de synth gebruiken als een soort van filter. Dus dat als ik speel op de keyboard dat de noten van de lfo beinvloed worden. Of weet iemand anders een manier om een soort van sound trigger te bouwen die optioneel is en anders een soort van optionele pitchwheel circuit.

Een LFO geeft alleen een stuurspanning. Dus CV out die in de vorm van de LFO (sinus/etc) beweegt.

Er bestaan VCLFO's (Voltage Controlled Low Frequency Oscillator) die dus wel een keyboard kunnen volgen maar die zijn qua opbouw anders dan de LFO doe je gebouwd hebt.

Misschien is het handig als je eerst eens wat gaat lezen over hoe synths werken. Thomas Henry heeft hier goede boeken over geschreven die je bij Magic Smoke kan bestellen.
Om deze boeken te begrijpen heb je overigens al wel wat elektronica kennis nodig.

Aw das minder man. Is het slim om hierna een sequencer te bouwen?

Nee dat is niet slim, je kan beter als eerste een VCO bouwen. Je wilt toch om te beginnen iets horen. :)

Ik deed het in deze volgorde:

VCO
LFO
VCA
ADSR
VCF

Daarna zou ik pas aan sequencers gaan denken.

EDIT: Ik zie nu dat je het met weinig tot geen ICtjes wil doen. Dat kan je alvast op je buik schrijven.

Zie hem eerst maar eens aan de praat te krijgen, dat valt niet altijd mee bij die Ken Stone dingetjes.

Nee dat is niet slim, je kan beter als eerste een VCO bouwen. Je wilt toch om te beginnen iets horen. :)

Ik deed het in deze volgorde:

VCO
LFO
VCA
ADSR
VCF

Daarna zou ik pas aan sequencers gaan denken.

EDIT: Ik zie nu dat je het met weinig tot geen ICtjes wil doen. Dat kan je alvast op je buik schrijven.
Bedankt voor de tip. De reden waarom ik liever even geen ICtjes gebruik is omdat ik even geen werk heb maar naar mijn vakantie ga ik er keihard tegen aan en dan koop ik wel eventjes de onderdelen die ik nodig heb.

Ik wil juist in mijn tussenjaar lekker klooien met synths en electronica omdat ik dan alvast kennis opbouw voor de opleiding die ik daarna wil volgen.

Dus ja.

Zo ziet mijn LFO er nu dus uit: Foto
Ik heb even een pauze genomen met het bouwen ik ga naar mijn vakantie weer lekker verder met mijn lfo.

Verder nog meer tips of hints?

Wow hardcore knutsel hoor!
Maak em gewoon af en maak daarna een VCO die lekker laag kan, komt op het zelfde neer als een vclfo.

Back