MC-202 + Drumtraks

NIVC

Stamgast
Net n MSY-2 besteld.
SYNC IN (MC-202) -> SYNC (MSY-2) en MIDI-OUT (Drumtraks) -> MIDI IN (MSY-2)
Alles is goed aangesloten (5polige midi din kabels) maar toch loopt de mc niet volledig sync met de drumtraks. Iemand een idee wat er fout loopt?

MIDI kabels zijn geen sync kabels! Als deze fout zijn aangesloten doet ie het helemaal niet.

Ja, wat moet je zeggen? Het is een Doepfer.. Ik vind de MCV4 de slechtste MIDI to CV converter die ik ken en sta er dus niet van te kijken als dit ook niet helemaal 100% werkt.

Zal nog eens kijken naar de kabels. Het is wel de MSY-2, niet de MCV4.

Hier werkt men drumtraks wel goed hoor, wanneer ik tempo ga wijzigen gebeurt dit ook bij de mc. Juist loopt ie niet perfect sync

Was wel vergeten bij de mc te loopen dus wanneer ik loop loopt ie vrijwel sync, ga nog wat testen en horen Toch al bedankt

Alle schakelaartjes aan de achterkant van je MSY2; 1 t.e.m. 5 naar boven richten :okdan:

Het gaat als ik je goed begrijp toch over Drumtraks sync problemen?

Een aantal van die problemen wordt, herinner ik me net, opgelost met het laatste OS 5.

Het gaat als ik je goed begrijp toch over Drumtraks sync problemen?

Een aantal van die problemen wordt, herinner ik me net, opgelost met het laatste OS 5.

Correct maar ik dacht dat het aan de mc-202 lag. Nu werkt alles goed, was eigenlijk gewoon me de cycle niet aan te zetten dat ie het niet goed deed

Nee, Dat snap ik. Was meer om aan te geven dat het niet het beste spul op de markt is.

Klopt wel maar was de snelste / beste en goedkoopste oplossing voor mijn probleem.

Ik heb ook Doepfer MSY in gebruik.
PWM's mening deel ik, maar als je het simpel houdt werkt het vaak goed.
Met het ingewikkeldere werk (Linndrum, Korg en dat soort spul, of gewoon heel veel verschillende apparaten tegelijk) liep ik tegen de lamp en ben ik over gegaan tot een ander merk/uitgebreidere unit.

Back