Akai mpc 60

schmutz

Dr.Patient
Wil een mpc 60 gaan kopen!

Waar moet ik allemaal op letten zodat ik niet voor verassingen kom te staan?

dank!

Ik zou zeggen, de pads goed testen.
Maar ik ben geen mpc expert.. Toch kan ik me voorstellen dat die dingen te vervangen zijn.
Voor de rest zou ik de menus een beetje bekijken, laat de verkoper ook een leuke demo geven!

my2cts

*edit
O ja, check krakende pots, krakende jack-outs enz.

Geheugencheck. kan ook geen kwaad..

Waar ik op zou letten:

- diskdrive! Formateert hij goed? Save en load samples/prgms
- werkt de scsi?
- sample't hij goed? geen gekraak?
- werken alle outputs?
- scherm: heldere backlight, goed lcd? Contrast setting testen
- klopt de hoeveelheid geheugen, expansion board?
- pads, rotary encoders

leuk, een mpc60 :D

Waar je op moet letten, ach, ik zou daar niet al te zwaar aan tillen.
Diskdrive kapot is vervelend,
Backlight ook.

Maar alles is wel te fixen.
Ik zou me eerder verdiepen in adresjes waar je onderdelen kan kopen.
Want als het nu niet kapot is, dan is het waarschijnlijk binnen een paar jaar wel kapot (als het niet al vervangen is).

Ik heb goede ervaring met MPCstuff.
De prijs kost duur (dat is prima Nederlands) maar dan hedde ook wat (en dat is ook prima Nederlands).

Ik wil je MPC60 zoektocht niet dwarsbomen, maar vorige maand heb ik m'n eerste MPC ding kunnen kopen, En ik ben nu ook mega fan van Akai met hun MPC's...

't is een MPC Element met de essential Software voor mij geworden, en ik moet zeggen, de ext midi in sync is echt te doen !!
M'n atari met cubase staat er tussen om enkel de midi sync door te laten, van m'n Amiga MED-SS

Soit, ik bedoel maar,, Die nieuwe Akai MPC software met controllers is beter dan ik had verwacht, Ik wil niet meer met diskettes, '16' MB en scsi werken,,.

Een padcontroler met een vsti is niet echt te vergelijken met een echte mpc. Imo.

tja, idd, dat denk ik ook wel, maar die midi in van de MPC element (en van studio en ren, ook denk 'k) geeft echt wel goeie resultaten,,,
Veel beter dan bv de MPC software gebruiken met een usb midi interface,, bv zoals de midex8.
Ik gebruik een witte macbook met OSX Snow Leopard enkel voor de mpc software,
Geen Cubase, logic of andere DAW, want dan is't idd eerder "een padcontroller met een vsti"

Laatst gewijzigd:
ga dan voor een Mark II - aub

Want?

Er zijn geen significante veranderingen aan de mk2. (iets hogere output en headphones out)
Sterker nog, ik vind de behuizing foei lelijk van een mk2!!
Is best persoonlijk dus..

Verder is alles wel genoemd..

Mijn mening is, ik heb een 2000 en een 60 gehad, nu heb ik een 2500 en dat werkt vele malen sneller en gemakkelijker.
Om toch die sounden de punch te verkrijgen van een 60 heb ik een S950 ernaast staan.
Ik resample alles dan in de 2500. Van hieruit kan ik makkelijk en snel choppen.

Ik wil niets anders meer.., ik vind het OS van een 60 (3.1x) vrij log, weinig geheugen.

Maarja.., das mijn mening!

Volgens mij stuurt een Mk1 geen midi uit als je op de pads slaat.
Een MkII wel.
Voor zover mijn input..

Klopt niet, mk1 kan wel midi via pads uitsturen. Het is niet voor niets een Midi Production Center. Is op de verschillen die Bonnefooi noemt na gelijk aan de mkII, met daarbij het scherm dat kan kantelen op de mk1. Ik zou altijd voor een mk1 gaan, ziet er veel mooier en luxer uit imo. En die armrest is gewoon sexy.

Back