Ervaring servicebeurt Roland Jupiter-8

Jopar

Stamgast
Een algemene vraag voor de vintage liefhebbers.

Wie heeft er ervaring met een onderhoudsbeurt voor de Roland JP-8, dus opnieuw laten stemmen en nodige routine checks etc. Bij welke reparateur is dat gedaan en om en bij een algemene indicatie van de kosten.

Alvast dank!

Hmm zou wel eens handig zijn dat er 1 sticky topic komt met een lijst van leden en reparateurs met daarbij horende reviews hier bestaan danig veel topics over.

Zit in DH, maar dat is niet zo'n punt, mij gaat het meer om de kwaliteit en ervaringen en een indicatie van de prijs, daarna zie ik het wel etc.

Dus barst maar los :)

Nope :)

Lees de start van mijn bericht, gewoon een servicebeurtje en een routine check.

Maarre, niemand ooit een JP-8 een reparatiebeurt laten ondergaan?

Nope :)

Lees de start van mijn bericht, gewoon een servicebeurtje en een routine check.

Maarre, niemand ooit een JP-8 een reparatiebeurt laten ondergaan?

Ja hoor. Als hij kapot is laat ik hem repareren bij Mark Cox. Afstellen kan hij ook als bv van één stem het filter niet gelijk is aan de filters van de overige 7. Maar als er niks kapot is hoef je ook niet te laten repareren. Hoewel sommige reparateurs uit voorzorg zo'n beetje elk onderdeel op de printplaten zouden willen vervangen ;-)

De mijne heeft een servicebeurt gekregen bij Roland België (Oevel) net voor ik hem aankocht. Geen idee van de prijs. Ik heb er zelf mijn 909 al laten nakijken en prima ervaringen mee, je kan zelf met de technieker spreken als je hem afhaalt.

Ook hier goeie ervaringen met Mark Cox.

Degene die ik gebruik was net geserviced bij aankoop.. en is naderhand bij em langsgebracht voor het welbekende, haperende modulatiebutton probleem. Sindsdien geen klachten meer.
Mark Cox is ook behoorlijk ervaren met JP8's en heeft bovendien redelijk wat chips/onderdelen op voorraad. :)

Back