Elkuefo - Free

leuke track, maar vnid de vocal er nog niet echt lekker in zitten, te hard upfront en los
lijkt next of ze op een backing track meezingt, ipv dat ze in de mix zit.

iets zachter, iets minder laag in haar stem en iets minder droog zal denk ik wel helpen

Klopt het dat ik een doubler op de stem hoor?? Vind dat altijd iets te statisch klinken.. zou em sowieso een stukje minder verzadigd instellen..
Misschien dat een lekker ping-pong delaytje de vocals ook een stuk aangenamer en voller maakt.. doet het ook altijd erg goed in deze stijl.

Verder ben ik het helemaal eens met hetgeen hierboven vermeld. De vocals zijn vrij hard.. en er zit een redelijke hoeveelheid laag-mid in.. waardoor je alle headroom al aan die vocals kwijt bent..

De track zit qua arrangement wel goed in elkaar.. :mega:

Laatst gewijzigd:
Melodietjes zijn wel catchy, maar kunnen misschien nog wat meer naar voren komen na de climax.

Over de vocal is alles al wel gezegd. De tekst is wel, tja, laagdrempelig...

De term 'progressive house' wordt ook wel redelijk opgerekt overigens. ;-)

Nou heb ik de eerste versie niet gehoord en wilde ik wat comments geven op de mix en de vocals. Tot ik las wat anderen al geschreven hadden. Dus leek het oevrbodig. Opnieuw tot ik las dat ik nu naar de update luister. Ik vind de mix niet zo lekker. Die bass is overheersend en in de vocal lijkt ook behoorlijk wat laag te zitten (overigens ook behoorlijk ongeïnspireerd, maar dat is niet jouw schuld :)). Ik mis de sprankeling in je track

Sorry, maar ik heb veel beter van je gehoord.

Tja. het is nog niet veel beter, je hebt de limiter nog harder gezet en de stem is wel wat zachter, maar alles is nu een pluginbrei geworden, het lijkt wel alsof ozone en sausage fatner beide op hun max eroverheen hoor :D

ff een serieuze vraag: wat vind je er zelf van? heb je lekker lopen knallen op hoog volume en je laten meevoeren door het moment? of was je onder invloed van substantie(s) ? :D want nuchter op normaal volume is het niet zo goed.

Top voor de snelle feedback.... ik heb wat zitten experimenteren met de afmix, een afwijkende methode van degene die ik normaliter hanteer. Na te vaak het te hebben gehoord wilde ik de feedback van andere oren graag horen. Jullie bevestigen mijn gedachte (en zojuist ook in de auto geluisterd, daar klinkt dit inderdaad niet goed!).

Dus even terug naar de basis, de stem poetsen en wat kleine zaken!

Voor nu heb ik de vorige mix even teruggezet!

LoL, zo blijven we bezig ;-) rond de klok van 22:34 heb ik er wel een andere ge-upload.... met iets meer vocaal en iets minder piano. De vraag is of je die hoorde of de oude variant, desalniettemin, mijn oude vertrouwde mix manier bevalt me beter! Uiteraard kan het nog beter, dat nemen we mee voor de toekomst!

Hmm, geen track te vinden....

*edit, ow in je signature staat een werkende link. Effe luisteren..

Hmm, niet helemaal mijn ding maar het valt me op dat de vocals nogal houterig klinken.
Ook is het wel duidelijk dat je daarvoor een remix van small town boy maakte, want dit nieuwe nummer heeft dezelfde soort feel/chords.. :D

Goed opgemerkt! Dezelfde feel dat hoor ik graag terug, ik ben behoorlijk fan van de piano en dat soort chords in tracks!

Back