80s Snare

Inderdaad, ik gok ook op een Simmons, laag eruit en veel verb erop.
Komt naar mijn idee niet van een Kawai R100.

Cheers,
Exo. :mega:

De rest van het nummer komt meer drums erbij, dan klinkt het helemaal Simmons. Maar goed zal wel samplesetje zijn van de arrangeur.

Op welke Simmons moet ik dan zoeken? SDS X?

Zoals brz ook al opmerkte, die sounds zijn niet uniek en die kan je in meerdere drumbakken (van die tijd) terugvinden. Maar samples zijn natuurlijk makkelijker: SDS 6 of 8 oid.

Bedankt! Ik zal er naar kijken.

Uiteraard is een ouwe SDS zelf ook leuk om te hebben. Heb vroeger een SDS 4 gehad (geloof ik) en die kun je triggeren met audio van andere sequencers, niet perse drumpads nodig.
Alleen zie ik die dingen niet meer zo vaak te koop staan...

Ik heb tot nu toe nog niet precies zo'n snare sample gevonden. Ik heb samples gedownload van de meeste Simmons drumcomputers, maar daar zat hij ook niet bij. Als iemand heel toevallig zo'n snare sample in zijn bezit heeft, is dat altijd welkom. ;)

Roland d10 snare sample kan je wel helpen
korg M1 heeft ook wel zulke samples

Ik heb er nou eentje gevonden die er al een beetje in de buurt komt. Hier is een studio versie van het nummer, zonder achtergrond geluiden. Ik ga het voorlopig denk ik met de sample die ik nu heb gevonden doen, maar als iemand een sample heeft hoor ik dat graag.

Ik denk dat je met de samples die je hebt een beetje moet gaan spelen, gooi er een beetje plate reverb overheen bv. Die snares die hoort in die track zijn geen droge one shots, daar is nog wat mee gedaan.

is da niet zelf te maken dan? btje drumsynthese er op los. een pitched envelope sinus, een dot noise erop. EQ en gated reverb. hoppa.

Back