Midi splitsen en afzonderlijk beheren?

Boutrosbrother

Stamgast
Hello,

Ik ben op zoek naar een oplossing om vanuit 1 midikeyboard 2 synths te besturen. Basically dus een midi-out kabel vanuit het keyboard die zich splitst naar 2 midi-in's.

Wat ik hierbij specifiek zoek is een mogelijkheid om beide afzonderlijk of samen aan en uit te zetten (via soort knopje per kanaal), en dat ik dus niet telkens kabel moet uittrekken en insteken.

Iemand een idee?

Hartelijk dank,

Steven

Midi patchbay is dan wel handig, zoiets als de Roland A-880 of UM-880 misschien?

Een Roland A-220 mss ?? Wel erg oud, en niet zoveel te vinden,,
Anders via een DAW en multi port midi interface,, Zo heb ik hier met cubase en de midex 8 een gans midi netwerk.
Anders ook, gewoon een midi thru box,, want je moet toch het midi TX channel instellen op het keyboard,.??

@BRZ: Philip Rees is no longer trading dus het zal met 2ehands behelpen worden.
Ben in feite ook nog op zoek naar hetzelfde als TS.
Ensoniq EPS16(plus) kan tot 8 kanalen simultaan, apart of gemengd uitsturen met een druk op de knop maar tja, 't is ook al een oud beestje hé...

Cheers,
Exo. :mega:

Laatst gewijzigd:
Een Kawai MAV-8 werkt ook wel, het ziet er heel eenvoudig gemaakt uit, maar het werkt wel, hier heb je 4 inputs en 8 outs. dmv van schuiven wijs je de inputs toe per aangesloten midi apparaat!

Er staat ergens op het forum een 2 x 4 midi thru te koop die schakelbaar is.
Ongeveer zo dik als drie repen chocolade ;1)

@exo, dat weet ik.....ging ook meer om wat er 2dehands wel te vinden is.

Om welke twee synths gaat het?
Meestal hebben synth met midi een midi IN, OUT en THRU.
Die THRU is bedoeld om mee door te lussen.
Waarschijnlijk zit dat ook op jouw synths en hoef je dus niks aan te schaffen maar enkel een kabel van de THRU van synth 1 naar de IN van synth 2 te trekken.

succes.

Midisolutions heeft ook handige producten op dit punt. De voeding gaat via midi. De splitter is bovendien minder duur dan de mergers.

Om welke twee synths gaat het?
Meestal hebben synth met midi een midi IN, OUT en THRU.
Die THRU is bedoeld om mee door te lussen.
Waarschijnlijk zit dat ook op jouw synths en hoef je dus niks aan te schaffen maar enkel een kabel van de THRU van synth 1 naar de IN van synth 2 te trekken.

succes.

Ik wil een midikeyboard en mijn doepfer Dark Energy in één handige bak bouwen, een key-version zeg maar. niettemin wil ik er ook een midi-out op hebben om er bijvoorbeeld nog mijn DSI Tempest mee te bedienen als polysynth...

de Dark Energy heeft enkel midi-in...

het bakje zou dus ook liefst niet te groot mogen zijn, want wil dit 'onzichtbaar' inbouwen in de synth...

thx!

Ik weet niet in hoeverre het een probleem voor je is, maar ik geloof dat het apparaat van MIDI Solutions niet in staat is om midi data door te lussen naar beide uitgangen tegelijkertijd.

Voor mijn Leem MD-80 vraag ik 25 euro, ex. verzendkosten.

Dit is al een oude thread maar toch...
Volgens mij lost geen van deze apparaatjes datgene op wat de starter vraagt, namelijk de mogelijkheid om per midi-kanaal naar een MIDI-Out te kunnen toewijzen.
Call me crazy maar volgens mij kan alleen die Old Rusty A-220 dat, zelfs de A-880 (zogenaamd de grotere broer) heeft die mogelijkheid volgens mij niet.

Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, want ik ben naarstig op zoek naar een soort van A-220 maar dan met vier MIDI-Outs.

Dit is al een oude thread maar toch...
Volgens mij lost geen van deze apparaatjes datgene op wat de starter vraagt, namelijk de mogelijkheid om per midi-kanaal naar een MIDI-Out te kunnen toewijzen.

de starter vraagt helemaal niets van midi kanaal..

Back