RM1x v1.13 + soepele knoppen

Status
Please reply by conversation.

astronaut

Ouwe rot
Gezocht een goed werkende RM1x, met knoppen die nog soepel spelen en rom v1.13. Richtprijs 160 euro.

Weet iemand of versie 1.11 dezelfde problemen heeft als 1.12, online is hier onduidelijkheid over.

Oh en.. 't Is dus een EPROM update.. dus eerst even langs de bakker :D

Ik heb heel makkelijk een eprom gescoord via ebay met 1,13, kostte me 30 euro denk ik. Het is een fransman die ze verkoopt. Als je ebay op Worldwide zet en dit intoetst:
Yamaha RM1X Dernier OS 1.13

ben je nr zo ;-)

Iedereen aan de 1.13! (ooit zal ik er nog een kopen, handig voor mij als iemand anders die chip al geinstalleerd heeft,haha)

ff vraagje over OS 1.13. Ik lees dat de program change die wordt uitgestuurd in deze OS aan en uit gezet kan worden.. wat natuurlijk niet zo is in 1.12.. al was er wel een work-around door em uit de phrase te halen :)

Is het in 1.13 ook mogelijk om tijdens het spelen gelijk naar record te gaan.. of moet je dan eerst stoppen net als in 1.12?

Ah.. thanx... :)
Nog 'n vraagje.. was het muten van de andere tracks in de grid sequencing (oftewel TR X0X style sequencing) wel eruit gehaald?

'k ben nu ook wel benieuwd wat de verschillen van 1.12 tov 1.11 zijn dan :)

Weet iemand welk soort eprom je nodig hebt, typenummer of zo?
Heb iemand gevonden om ff die update te bakken. Wil niet de originele gebruiken hiervoor. Mocht er iets mis gaan.

Ik heb hier een v1.12 eprom liggen die weg mag.
pb voor interesse.

Ja, gaat inderdaad nu alle kanten op. Maar het helpt wel. Om het knoppen probleem te verhelpen kan ik inderdaad een pakketje op e-bay kopen. Ook v1.13 chips zijn daar te koop. Nu is mijn interesse wel gewekt over het zelf branden van een eprom. Maar goed wie heeft er een EPROM programmer om 27C160 EPROMs te programmeren!?

Ja, gaat inderdaad nu alle kanten op. Maar het helpt wel. Om het knoppen probleem te verhelpen kan ik inderdaad een pakketje op e-bay kopen. Ook v1.13 chips zijn daar te koop. Nu is mijn interesse wel gewekt over het zelf branden van een eprom. Maar goed wie heeft er een EPROM programmer om 27C160 EPROMs te programmeren!?

Even voor de duidelijkheid; ;-)

Status
Please reply by conversation.
Back