crowdfunding project voor module

jwhagenbeek

Ouwe rot
Ik wil een crowdfundingproject opstarten voor een module...
de basis van de module is een preamp circuit uit de jaren 70 en is begin jaren tachtig door een nederlander uitgebreid en geoptimaliseerd en gebouwd als studieproject. Dit is een grote 2u 19"back die deze dagen goed omgezet kan worden tot een kleine synthmodule... en ik vind dat ik dat moet doen aangezien ik als ginkosynthese ondertussen de kanalen heb opgebouwd om een serie modules te ontwerpen en te bouwen.

In dit draadje wil ik zoveel mogelijk input verzamelen om de module tot een ultieme module te krijgen!
Overigens helpt deze module de ontwikkeling van de sampleslicer ook :)

Is dit niet meer een soort brainpick project opzet? Of komt het € aspect nog wanneer het ontwerp gereed is om in productie te worden genomen...?

nee het wordt echt een kickstarter project als er genoeg animo is aangezien ik momenteel niet het geld heb om de productie op gang te zetten. Daarnaast is het natuurlijk super als mensen meedenken alvorens het ontwerp gereed is om in productie te nemen. Het opstarten van een serie kost helaas gewoon veel geld en nog meer geld als het om kleine aantallen gaat. Enkele modules bouwen en daarvoor frontplaten laten anodiseren en pcb's laten fabriceren is gewoon onmogelijk. Dus ik wil de module enkel de wereld in helpen als er animo is en ik een kickstarter kan opzetten. Anders gaat dit gewoon niet door en hou ik mn op gaatjesprint gemaakte module in mn modular en ga ik verder sparen om de sampleslicer in stukjes bij beetjes te lanceren want kickstarter of niet, die gaat er sowieso komen!

Ah, o.k. ik begrijp het.

Mooi project, en het zou leuk zijn wanneer er interessante input van derden komt die er uiteindelijk in verwerkt kan worden.

Succes ermee :okdan:

Mooie drive, klinkt goed! Wat heb je in gedachte als richtprijs?

CV in's op alle draaiknoppen, iig op low/mid/high/overdrive.
Losse outputs doet mij niet zoveel, maar een dubbele output dan weer wel.

Klank is zeker wel lekker.

En wat denk je CV ins op het o.d. character en op de overdrive.
Maakt een module als deze juist leuker aangezien de meeste pedals dit niet doen.

Back