Nieuwsgierig naar een MKS50

Status
Please reply by conversation.

Enzo.F

vrijwillig lid
Iemand een Roland MKS50 te koop?

Wat mag dat ding kosten?

Hoor het graag!

Hè, wat jammer nou, ik had er zó eentje voor je gehad.

Ik heb vier MKS-50's gehad (nu nog 1) en ze hadden allemaal een zuchtje/digitaal kraakje in een van de stereo outputs als de chorus aanstond. Maarten van Artefacts kwam er niet uit (chips verwisselen heeft geen zin), lijkt een ontwerpfoutje te zijn in de voeding van de boards. Op het internet zijn veel threads te vinden en geen geeft een oplossing. Als je van die bonkende hoovermuziek maakt heb je er helemaal geen last van. Ook niet als de chorus uitstaat of als je de stille stereo output gebruikt. Bij rustiger muziek met lage sustain en langere releases kan het wat irritant zijn.
Ik zie zo 1-2-3 niets over zo'n probleem bij Juno 1/2. Dus de suggestie om voor een 1/2 te gaan is zo gek nog niet, alleen zijn die nogal eens afgeragd

Heb er in de ninetees een gehad.. van dat kraakje had ik geen last.. toen in ieder geval.

Beter ga je idd voor een juno 1.. toch meer hands-on en redelijk compact.
Ik verbaasde me trouwens laatst dat de Poly 800 al over de prijs van een Juno 1 zit..

Nog een ouwe opname van toen gevonden laatst.. wel een nieuwtje voor me die design fout.. Heb er toen nooit wat van gemerkt trouwens en was toch behoorlijk met ballads in de weer ook :)
De hoofd melodie die het Bell-achtige geluid doet was de MKS-50.. kan elke synht natuurlijk doen met een beetje instellen maar 'k heb em maar toch weer gekocht. :)

Met een beetje geluk en geduld kan je de Juno 1 voor rond de 150-175 te vinden :mega:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

ik zou ook voor een juno 1 gaan, lekkere compacte bak en moet voor 175 zeker te scoren zijn.
houdt er idd rekening mee dat ze net zo afgeragd kunnen zijn als een uitgehakte gabber.
ik heb een juno 1 en mks50 gehad, eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar ik heb minder met racksynths dus de mks50 bleef een beetje stof happen. juno 1 wel veel gebruikt, toffe sound :)

Heerlijke sound idd en een interessante envelope!

Het kraakje herken ik wel, maar ik had altijd het idee dat het een andere oorzaak had. Zowel bij mijn oude alpha juno, als bij mijn huidige MKS-50 EN Juno60 kraakt het chorus als het signaal te hard is.
Ik heb daarom het idee dat het interne signaal in de juno's te hard kan / gaat oversturen in de chorus. De level slider op 8 zetten en het probleem is opgelost.

Ik heb ooit tijdens de bodem van de markt 125 euro betaald. Nu zouden ze nog steeds niet meer dan 175 mogen kosten. Ik zou zelf een Juno 1 of 2 kopen puur vanwege de interface.

Heerlijke sound idd en een interessante envelope!

Het kraakje herken ik wel, maar ik had altijd het idee dat het een andere oorzaak had. Zowel bij mijn oude alpha juno, als bij mijn huidige MKS-50 EN Juno60 kraakt het chorus als het signaal te hard is.
Ik heb daarom het idee dat het interne signaal in de juno's te hard kan / gaat oversturen in de chorus. De level slider op 8 zetten en het probleem is opgelost.
Klopt idd, heb het ook met m'n Juno-106 met external chorus input.

Mooi hoe een gear gevraagd topic zoveel sentiment op kan roepen.
Ik deel het mee, heb 3 keer een mks50 gehad en zou hem best wel weer willen.
Ga je buiten de hoover / rave geluiden dan is het echt een bak met een compacte ietwat duistere sound.

Mijn ervaring met kraakjes etc in synths: de oscs iets zachter zetten en het op de mixer wat opkrikken. Als de bron maar kraak en vervormingsvrij is.

-C-

Heb vier MKS-50's gehad (nu nog 1) en ze hadden allemaal een zuchtje/digitaal kraakje in een van de stereo outputs als de chorus aanstond. Dus de suggestie om voor een 1/2 te gaan is zo gek nog niet, alleen zijn die nogal eens afgeragd

Ik heb er 2 gehad en niets van dat bewuste kraakje gemerkt, trouwens heb ik ook meerdere Juno-2's gehad (nu nog één) en die waren niet afgeragt.
In tegenstelling tot wat de anderen hier aanbevelen zou ik niet voor de Juno-1 maar voor de Juno-2 gaan om de volgende redenen.
1. Juno-2 heeft is 5 octaafs i.p.v. 4 op de Juno-1.
2. Juno-2 kan een memorycard in (M16C) en heeft een extra soundbank, wat je een totaal van 192 sounds geeft i.p.v. de 128 op de Juno-1.
Prijs verschil is nihil, dus heb je de ruimte ervoor, ga gewoon voor een Juno-2.
Met geluk kun je een koopje scoren want zeldzaam zijn ze niet.
Wat de sound betreft, door zijn envelope structuur kun je er hele aparte dingen mee doen die niet zo 1-2-3 met een andere synths te doen zijn.
Hij is vooral goed in bass en string geluiden :eureka:

Level aanpassen had ik natuurlijk ook al gedaan. Kennelijk 4 keer pech gehad, of goeie oren natuurlijk.
Met een PG-300 of een goeie editor is het helemaal feest. Gaat weer net iets verder dan een Juno-106.

Mijn ervaring met kraakjes etc in synths: de oscs iets zachter zetten en het op de mixer wat opkrikken. Als de bron maar kraak en vervormingsvrij is.

-C-

8o) wereldwijd kun je er genoeg topics over vinden, die mensen hoeven alleen de osc iets zachter zetten, veel domme mensen dat blijkt, waaronder ik, ik heb er ook zo een liggen waar, nu blijkt, de osc te hard van staat.

Toch een mks50 kunnen scoren voor 250. Vanavond lekker mee zitten prutsen. Als je ms10, ms20, mc202, Prodigy gewend bent dan zijn die heerlijke zachte warme boter-strings echt top, naast de polyfonie! Waardevolle aanvulling. Ik kwam proefondervindelijk er achter dat ie alleen op midi CC 7 reageert, volume van de patch. Verder is er voor de bendwheel ook een CC nummer. Zijn er andere CC commando's waar ie naar luisterd?
Dank voor alle input!!

Thanks, Arjen!

Status
Please reply by conversation.
Back