A&H ZEDR-16 firewire dropout

Ja, meestal waren de echt ongrijpbare dingen met een hoog plotseling gehalte hier de kabels, dus er is hoop. Dan hoef je niet naar A&H support te mailen ook, dat is echt de meest matige support die ik ooit heb meegemaakt(matig als in nogal afwezig...) en ik heb flink wat clubs versleten in mijn muzikale omzwervingen. Met stip op nul of zoiets...

Herkenbaar.. Ik heb daar dus jaren geleden ook mee te maken gehad. :D

Fingers crossed.. hopelijk kabel. Vanavond weer ik meer..

Ok, kabelcheck met andere kabel, geen verschil: connection lost na ±10min.

Zware deja-vu ervaring mensen.. Ik vermoed toch hw.

Even de achterplaat losgeschroefd om de voeding te bekijken.. Volgens mij zijn de condensatoren opgebold, en dus kaput. Ik het de fotos ervan bijgevoegd, misschien dat iemand met meer voeding-electro kennis iets zinnigs kan zeggen? Kan dat drop out van de firewire kaart veroorzaken? verkeerde spanning enzo? Lekstroom? ik roep maar..

Volgende vraag is, kan ik dit zelf opknappen? Ik heb een ruime voorraad condensatoren op mijn werk. Is vervangen van de C's dan genoeg?

..en de foto's..

Attachments

• DSCF0879.jpg
    DSCF0879.jpg
    58,4 KB · Bekeken: 140
  • DSCF0880.jpg
    DSCF0880.jpg
    54,1 KB · Bekeken: 153
Voor zover ik het kan beoordelen staan er een paar behoorlijk bol. Hoe oud was ie ook alweer?

Lees op Gearlutz ook een soort gelijke ervaringen met disconnects.. maar daar was de werking ook niet echt je van het. (kraken, meters die niet werken) Caps vervangen was daar de oplossing iig..
http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/651270-zed-r16-major-issues.html

Persoon uit post 2 reageerde met hetzelfde probleem. Ergens onderin meld ie het goede nieuws..

Edit: Lees in die draad nog meer gevallen met bad caps..:(

Laatst gewijzigd:
Voor zover ik het kan beoordelen staan er een paar behoorlijk bol. Hoe oud was ie ook alweer?

Lees op Gearlutz ook een soort gelijke ervaringen met disconnects.. maar daar was de werking ook niet echt je van het. (kraken, meters die niet werken) Caps vervangen was daar de oplossing iig..
http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/651270-zed-r16-major-issues.html

Persoon uit post 2 reageerde met hetzelfde probleem. Ergens onderin meld ie het goede nieuws..

Edit: Lees in die draad nog meer gevallen met bad caps..:(

DAt klinkt inderdaad bijna als mijn probleem. Ik heb het vermoeden dat de caps in mijn geval nog net niet dood zijn ofzo, want alles werkt okee, behalve dan die FW loss..

Morgen eens zien of ik dezelfde caps kan vinden en dan soldeer ik ze meteen in. Ik kan ook meteen met een scope checken..

ik idd die middelste en die rechtse condensator meteen vervangen

Even een update,

Ik heb via werk een drietal condensatortjes gevonden (zie attachment).
Enige wat ik nog niet precies weet is de aanduiding FC, maar een rondje google geeft aan dat het een kwaliteitsaanduiding is.

Het aparte is wel dat sinds ik de ZED heb opengemaakt, om de voeding te bekijken, de firewire connectie niet meer onderbreekt... Toch denk ik dat vervangen van de C's noodzakelijk is voor de verdere levensduur van de mixer..

Attachments

• $(KGrHqR,!iIE6H)eYPzBBOqYG7qERQ~~60_35.JPG
    $(KGrHqR,!iIE6H)eYPzBBOqYG7qERQ~~60_35.JPG
    14,3 KB · Bekeken: 143
condensators iig vervangen en mogelijk was het gewoon een slecht contact toch.

Back